KwadrO

KwadrO is sinds 2003 actief op de Belgische markt als specialist in ramen en deuren. Met 20 showrooms, meer dan 40 professionele plaatsingsteams en 200 vaste medewerkers is KwadrO inmiddels uitgegroed tot één van de grootste spelers in de ramen- en deurenmarkt. In een concurrentiële markt zoals die van ramen en deuren is differentiëren de boodschap.

 

van oud naar nieuw

Glimlachend logo

Het nieuwe logo is een vierkant met binnenin het vlak een glimlach. Door de ‘K’ en ‘O’ in kapitalen te laten staan (zoals in het oude logo) krijg je een gedistilleerd gezicht dat je rechtstreeks aankijkt en glimlacht. De glimlach die je krijgt van de verkoper in de showroom, de servicemedewerker en de plaatser bij je thuis.  
De combinatie van het donker- en limoengroen is zacht voor het oog en nodigt uit om gelezen te worden. De typografie straalt kracht en vertrouwen uit. 

Jo van KwadrO

Om de warme en persoonlijke aanpak van KwadrO uit te stralen ontwikkelden we een mascotte: Jo. Hij wekt sympathie op bij jong en oud door zijn menselijke eigenschappen. Jo is multifunctioneel inzetbaar in on- en offline communicatie: 
•    hij kan als mens met mascottehoofd ingezet worden
•    als getekend figuur om acties aan te kondigen en te inspireren 
•    als warme vertrouwde stem op de radio.   

Differentiatie op basis van 3 selling points

Differentiatie op basis van 3 unique selling points

Uit een brainstorm met de directie volgde een differentiatie op basis van 3 belangrijke unique selling points

  • renovatiespecialist: uit marktonderzoek blijkt dat maar liefst 80% van de bouwprojecten renovaties zijn. KwadrO wil zich dan ook profileren als de specialist ter zake. 
  • (al)tijd voor jou: wijst op de warme vertrouwensband die KwadrO met haar klanten en medewerkers heeft. Dankzij haar lokale showrooms staan ze ook letterlijk dichtbij de klant.
  • inspirerend: in een wereld van eindeloze keuzes en trends is de inspirator je vriend. KwadrO wil klanten inspireren in verschillende stijlen.

Contentmarketing, dat is inspireren en informeren

Deze waarden vertalen we in een uitgebreid contentplan. Op social media inspireren en informeren we de verschillende doelgroepen. Hierdoor profileert KwadrO zich niet enkel als vertrouwenspersoon en expert ter zake. Ook scoort de website beduidend beter op zoekmachines dankzij de strategisch geschreven SEO blogs. 

Marketingacties

We bedachten een aantal leuke branding en commerciële acties. Enerzijds om de merkbekendheid van KwadrO te vergroten, anderzijds om traffic naar de showrooms te genereren. Voor deze acties halen we alle straffe media uit de kast: radio, print, display campagnes en sociale media. 

waaier

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

volvo

Volvo Celis

Al meer dan 35 jaar staat familiebedrijf Volvo Celis garant voor een uitstekende service. Hun persoonlijke aanpak is ongetwijfeld het hoofdingrediënt van hun succes. Dankzij onze online strategie bereikten ze dit ook online.

Read more
Suzuki

Suzuki

Op 1 januari 2016 nam Stefan Everts het roer van het Suzuki World MXGP team over. Wij verdiepten ons maar al te graag in de wereld van de motorcross om de fanbase van Suzuki’s getalenteerde rijders uit te breiden.

 

Read more
Infraligne

InfraLigne

In meer dan 30 InfraLigne-studio’s in Vlaanderen en Wallonië werken mannen en vrouwen aan een fitter en gezonder leven. Infraroodcabines zijn een belangrijke hoeksteen van de InfraLigne-methode. Net als voedingsadvies en oefeningen op maat van elke ‘InfraLigner’.

Read more