Infraligne


 

    1. Opstart Instagram

    Onze beeldcultuur dicteert al jaren dezelfde regel: een beeld zegt meer dan duizend woorden. En die boodschap heeft het sociale netwerk Instagram helemaal begrepen. Reden genoeg om in februari van start te gaan met 'the gram'.

    De eerste maanden draaien vooral rond evalueren wat werkt bij onze InfraLigners. Ons contentplan voor Instagram volgt in grote lijnen de thema’s van de Facebookpagina. Het verschil ligt in de ruimte voor spontane foto’s achter de schermen in de studio’s over heel Vlaanderen. We moedigen coaches dan ook aan om zoveel mogelijk eigen content aan te leveren. Een proces dat we in goede banen leiden aan de hand van een korte Instagram policy.

     

    De eerste contentanalyses wezen – weinig verrassend – uit dat vooral schattige baby’s met een InfraLigne-slabbetje en een occasionele puppy de meeste ‘double taps’ opleveren. Ook sober opgemaakte quotes, nu en dan met serieuze knipoog, worden gesmaakt bij afslankers.

    Op dit moment experimenteren we met al dan niet trending hashtags. Die zouden op termijn nog meer interactie moeten uitlokken. Om de stijgende lijn in het volgersaantal aan te houden, promoten we het Instagramaccount geregeld via Facebook en in nieuwsbrieven.

     

    Inzamelactie voor een goed doel

    2. Inzamelactie voor goed doel

    In de laatste week van het jaar eten en drinken we met z’n allen royaal. Maar dat geldt niet voor iedereen: voor heel wat kansarme gezinnen bestaat het kerstmenu heus niet uit vijf gangen. Daarom zetten we met InfraLigne in heel Vlaanderen een originele inzamelactie op het getouw. In de eindejaarsperiode zamelden de klanten van InfraLigne uiteindelijk 5.966 kilogram voedsel in. De honderden liters frisdrank en ettelijke kilo’s voedsel vonden via de organisatie Poverello hun weg naar de minderbeelden in ons land. Een initiatief dat ondanks een stormvloed aan liefdadigheidsacties gretig opgepikt werd door de pers.

    Het resultaat van de actie overtrof de verwachtingen van zaakvoerder Mariet Segers: “Als bedrijf wil je natuurlijk sterke resultaten boeken, maar we hebben evengoed een maatschappelijke voorbeeldrol te spelen. Door het goede doel te steunen en mensen in nood te helpen, krijg je zelf een warm gevoel. De solidariteit bij onze klanten en coaches is hartverwarmend.”

    Tegelijk zette de actie mensen aan om aan hun eigen gezondheid te werken. Iedereen die een voedselpakket van minstens 500 gram binnenbracht, ontving een bon voor een gratis oefenbeurt. Ten slotte doet ook de transparantie van de actie veel. Schenkers wisten dat hun eten rechtstreeks bij een minderbedeelde op het bord zou belanden.

     

    3. Blog

    Wie het maximum wilt halen uit zijn online verhaal, baseert zich daarvoor op de online driehoek: website - social media - nieuwsbrief. Deze geometrische constructie is maar zo sterk als haar zwakste hoek. Met een succesvolle Facebookpagina en nieuwsbrief als basis, besloten we geïnteresseerden ook op de website meer te inspireren. Een maandelijks geüpdatete blog was het resultaat.

    Op Facebook appreciëren de InfraLigners tips & tricks voor een gezond en fit leven. Erg lang moesten we dus niet nadenken over de ‘roze’ draad in onze blogposts. We zouden ons van de meet af aan focussen op huis-, tuin- en keukentips om slank dor het leven te gaan. Een rondje klakkeloos infraroodcabines promoten hoort daar dus niet bij. Bovendien houden we de toon bijzonder luchtig, net zoals op Facebook en Instagram.

    Dat maandelijkse, relevante content je SEO-score voedt, hoeven we er bijna niet meer bij te vertellen. Over de verschillende thema’s heen (hoe de Sinterklaasperiode slank doorkomen, gezond blijven tijdens de ramadan, alles tot de laatste vitamine uit het aspergeseizoen persen, …) werken we met vooraf bepaalde zoektermen.

     

    blog

    4. Ambassadeurs

    Zelf verkondigen hoe snel je klanten gewicht en centimeters verliezen is gemakkelijk, maar niet noodzakelijk geloofwaardig. Ambassadeurs van je merk komen daarentegen wél oprecht over. Daarom verzamelden we tijdens een ambassadeursdag zoveel mogelijk klantengetuigenissen. En dat met verschillende contentformats op het oog.

    Op de ambassadeursdag brachten we 37 klanten met uiteenlopende profielen samen:

    • uit studio’s verspreid over heel Vlaanderen
    • verschillende leeftijden
    • onderverdeeld in de categorieën ‘jonge moeders’, ‘mannen’, ‘medische problemen’, ‘meer dan een afslankstudio’, ‘persoonlijke uitdaging’, ‘samen sporten’ en ‘vrouwen 45+’

     

    Op één dag verzamelden we voldoende content om gespreid over twee jaar op de website en social media los te laten. Tijdens brainstormsessies in de voor- en namiddag namen we de ambassadeurs één voor één apart voor:

    • een persoonlijk interview
    • een fotoshoot (voor professionele ‘na-foto’s)
    • een video-opname met korte quote (op basis van het interview)

    Bovendien wint niet alleen InfraLigne met deze ambassadeursdag. Het was de ideale gelegenheid voor klanten om uitgebreid hun mening te delen over InfraLigne, hun (vaak bewonderenswaardige) verhaal te vertellen én andere InfraLigners persoonlijk te leren kennen. Een mooie ervaring dus, in ruil voor een authentieke getuigenis.

     

    Jouw gewicht is jouw korting

     

     

    Op zoek naar een vleugje magie?
    Patricia en Bert spreken graag af!

    Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

    Kwadro

    KwadrO

    Hoe val je op in een concurrentiële markt zoals die van ramen en deuren? Met een unieke visuele beeldstijl én straffe verhalen die informeren én inspireren.

    Read more
    Suzuki

    Suzuki

    Op 1 januari 2016 nam Stefan Everts het roer van het Suzuki World MXGP team over. Wij verdiepten ons maar al te graag in de wereld van de motorcross om de fanbase van Suzuki’s getalenteerde rijders uit te breiden.

     

    Read more
    volvo

    Volvo Celis

    Al meer dan 35 jaar staat familiebedrijf Volvo Celis garant voor een uitstekende service. Hun persoonlijke aanpak is ongetwijfeld het hoofdingrediënt van hun succes. Dankzij onze online strategie bereikten ze dit ook online.

    Read more