ASAP

Met 80 uitzendkantoren en 420 medewerkers is ASAP de nummer 6 op de Belgische uitzendmarkt. Als totaalleverancier in HR-oplossingen focussen ze op talent, de uitbouw van langetermijnrelaties en de continue groei van hun HR-kennis. ‘Enjoy your Job’ is niet zomaar een baseline. Het is een slimme strategie die het beste haalt uit hun eigen medewerkers, klanten en uitzendkrachten. Elke campagne is dan ook gebaseerd op deze missie.

Doordachte PR-aanpak

ASAP hanteert een doordachte PR-aanpak. Samen maken we het reilen en zeilen van de HR-dienstverlener bekend via maandelijkse persberichten en occasionele persmomenten. De teneur varieert van serieus (academisch onderzoek naar arbeidsvreugde, oprichting van een nieuwe divisie met focus op Polen, het aantrekken van een nieuwe directeur,...) tot speels (Complimentendag, pizza-actie voor bouwvakkers, een actie voor het goede doel, ...). Deze aanpak valt in de smaak bij de pers: een vakjury nomineert ASAP voor de Persprijs van Voka.

 

Enjoy your Job… is een feestje op het werk 

Eén keer per jaar zet ASAP haar dagelijkse missie (Enjoy your Job) extra in de verf. De eerste maandag van juni riepen ze uit tot nationale Enjoy your Job-dag. Om deze feestdag op gepaste wijze te vieren bedachten we een leuke campagne. Hiervoor baseerden we ons op een onderzoek dat uitwees dat medewerkers gelukkiger worden van leuke dingen te doen met collega’s.

Voor de eigen medewerkers bouwden we de spanning op aan de hand van leuke mails en pakketjes. Op de Enjoy your Job-dag ontving elk team dé Surprisebox, die alle ingrediënten bevat voor een spetterende afterworkparty op kantoor.

Maar ook de rest van het land maakte kans op zo’n leuke box. Een fotowedstrijd, via mail en online advertenties (Facebook, Linkedin, Instagram), bepaalde de 20 leukste teams van België. De zotste teamfoto’s stroomden binnen… Op deze manier verwierf ASAP niet enkel naambekendheid maar kon het ook enkele nieuwe klanten aantrekken.

 

Online vakantiecampagne met krachtige call to action

Het doel van de vakantiecampagne was dubbel:

  • enerzijds de naambekendheid van ASAP vergroten
  • anderzijds gegevens verzamelen van actieve en latent werkzoekenden.

De campagne liep van mei tot eind juni, de periode wanneer iedereen wegdroomt over de zon, cocktails en zand tussen de tenen. Hier speelden we dan ook op in. Onder het motto ‘een job die écht bij je past, voelt aan als vakantie,’ lanceerden we de check-in campagne. Iedereen die zich ‘in-checkt’ (een profiel aanmaakt) voor zijn of haar droomjob maakte kans op een reischeque. We haalden alles uit de kast om de juiste doelgroep te bereiken. We verspreidden leuke geanimeerde banners via:

  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Google Display Netwerk

De resultaten zijn verbluffend…

  • 236,7% meer conversies
  • 6792 conversies tijdens campagne
  • 4 miljoen mensen bereikt
  • 8258 clicks op banners
  • 0,56: gemiddelde CPC

 

» Terug naar het overzicht

 

 

 

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!