Citymarketing Stad Sint-Truiden

STVV, de Grote Markt, de bloesempracht, … Sint-Truiden is een stad om fier op te zijn. Voor ons - volbloed Truienaren - is ‘3800’ meer dan een postcode. Het is een brok emotie. Wat is er dan mooier dan je eigen stad op de kaart te helpen zetten?

Samen met Stad Sint-Truiden stippelden we een duidelijke citymarketingstrategie uit. Hoofdsteden trekken mensen aan, dynamische stadsgewesten zetten de toon in Europa. Sint-Truiden zet zich daarom op de kaart als de centraal gelegen hoofdstad van Haspengouw, die uitblinkt door levenskwaliteit en innovatie. Deze tweetalige regio overstijgt de provincie- en taalgrenzen.

 

 

Citymarketing voor en door Truiense ambassadeurs

Het citymarketingplan werd niet uitgedokterd in een ivoren toren. Integendeel, er werden maar liefst 165 mensen betrokken. Inwoners en experts, stadspersoneel en opinieleiders: deze ambassadeurs mochten tijdens 18 brainstormsessies samen broeden over citymarketing. Het resultaat? Een berg originele ideeën en hopen inspiratie. 

Handgeschreven logo

En die inspiratie komt altijd van pas, zeker bij het ontwerpen van een logo. Om Sint-Truiden een merkpersoonlijkheid te geven, kozen we voor een handgeschreven naamlogo: 

  • Het lettertype is geïnspireerd op typografie uit het verleden, maar werd in een hedendaags en vernieuwend jasje gestoken.
  • De bruine kleur weerspiegelt de sterke persoonlijkheid van de inwoners. Bruin staat voor eenvoud, oprechtheid en natuur. Maar ook voor kwaliteit, kracht en stijl.
  • Universele icoontjes en een natuurlijke, authentieke en warme fotografische stijl vervolledigen de nieuwe huisstijl. 
logo

Sint-Truiden goes Hollywood

De kers op de taart, daarvoor zorgde Emilie Verhamme. Samen met deze beloftevolle regisseur draaiden we een sfeerfilm die Sint-Truiden samenvat in 140 seconden. Het resultaat van die spannende draaidagen? Dat zie je hieronder. 

lanceren met een knal

Lanceren met een knal

Inhoudelijke positionering? Check. Nieuw logo? Check. Prikkelende sfeerfilm? Check. Rest er nog één ding: een knallende lancering. 

‘17 mei 2016’ staat voor eeuwig in ons geheugen gegrift. Op die dag mocht iedereen het eindelijk weten… Sint-Truiden is de Hoofdstad van Haspengouw. 

  • De Truienaars werden wakker met een prangende vraag op de lippen: wat betekenen die icoontjes, die in het holst van de nacht op alle invalswegen gespoten zijn? 
  • Het antwoord volgde enkele uren later. In de Academiezaal, culturele parel aan de Truiense kroon, kreeg het voltallige stadspersoneel de citymarketingstrategie in primeur te zien. 
  • Daarna was het de beurt aan de verzamelde pers. Na een thematische busrit door de stad, werd het nieuwe logo onthuld in de Brouwerij van Wilderen. Live op TV en gecoverd door de kranten. 
  • De ambassadeurs zetten een uitroepteken achter een onvergetelijke dag: toen de avond viel, deden we hen persoonlijk de nieuwe citymarketingstrategie uit de doeken. 

Veerle, Pascal, Inge, Dirk, Nathalie, Bert en alle fijne medewerkers en inwoners van onze stad… Bedankt!  

 

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

oHase

Het woonproject oHase is een toonbeeld van rustige architectuur, met het vizier gericht op het zonnige zuiden en de rust van het water. Samen met de familie Jansen gingen we op zoek naar bewoners voor dit idyllische woonproject. Een voorbeeld van vastgoedcommunicatie in 4 fases.

Lees meer
SamenSterker Limburg

SamenSterker Limburg

Wat je samen aankoopt, koop je goedkoper. SamenSterker zet de kracht van een community letterlijk om in geld. Maar hoe begin je aan zo’n community en hoe onderhoud je ze?

Lees meer
ASAP

ASAP

‘Enjoy your Job’ is niet zomaar een baseline. Het is een slimme strategie die het beste haalt uit hun eigen medewerkers, klanten en uitzendkrachten. Benieuwd hoe wij deze missie tot leven brengen? Ontdek het hier.

Lees meer