Happy Aging

 

Naam en logo 

In 2008 bundelen enkele bedrijfsleiders, academici en vooraanstaande experts uit de zorg hun krachten: ze richten een onafhankelijk platform op, onder de naam LifeTechValley, om meer innovatie, ondernemerschap en kwaliteitsvolle zorg te promoten. In 2016 zijn ze klaar om een stevige stap vooruit te zetten én willen ze uitgroeien tot een inspirerende ledenorganisatie

Om deze ambitie te onderstrepen, kiezen ze voor een nieuwe naam én logo. "Professionalisme en warmte, expertise en laagdrempeligheid, daadkracht en humor… dat moet het logo uitstralen“, luidt de opdracht. Niet makkelijk, maar wel een perfect kolfje naar de hand van ons creatief team.

‘Happy Aging’ ziet al snel het levenslicht. De naam is simpel en catchy, het geeft bovendien meteen de missie van deze organisatie weer: gelukkig en gezond ouder worden. Het strakke ontwerp samen met de groen-blauwe kleuren zijn professioneel, maar nodigen tegelijkertijd uit. De ronde vormen van het lettertype én smiley-streepje in de H geven tenslotte een speelse toets. Happy Aging is klaar om de wereld te veroveren!

logo
brochures

Doelgroepgerichte infobrochures

Happy Aging telt 3 belangrijke doelgroepen:

  • Happy Aging Members: bedrijven, zorgorganisaties, kennisinstellingen en beleidsmakers 
  • Happy Aging Partners: soorgelijke (inter)nationale communities 
  • Happy Aging People: vijftigplussers en mantelzorgers 

Deze doelgroepen spelen elk een cruciale rol in de werking van Happy Aging, maar hebben ook hun eigen beweegredenen om samen te werken met Happy Aging. Om hier naadloos op in te spelen, ontwikkelen we doelgroepgerichte infobrochures. Elke folder draagt de unieke herkenbaarheid van Happy Aging, maar onderscheidt zich door op maat geschreven teksten en sprekende afbeeldingen. 

Met deze infofolders kan Happy Aging aan actieve prospectie doen op beurzen, bedrijfsbezoeken, events, ...

Happy Aging Day 

De lancering van Happy Aging is de logische volgende stap en die pakken we groots aan: een heuse Happy Aging Day wordt in het leven geroepen. Hiervoor boksen we, in nauw overleg, een straf programma in elkaar: inspirerende keynotesprekers, een spannende pitchwedstrijd en gezellige netwerkreceptie lokken meer dan 300 deelnemers. Zij maken live de lancering mee van het nieuwe merk Happy Aging én proeven meteen van deze dynamische community.

Bedrijfsfilmpjes 

Happy Aging bouwt aan een triple helix model: het verbindt ouderen met bedrijven, beleidsmakers en de academische wereld. Erg zinvol, maar niet altijd in twee zinnen uit te leggen.

Daarom brengen we de boodschap in twee filmpjes:

  •  een korte versie dat het hele proces van Happy Aging toont
  •  een lange versie doorspekt met quotes van allerhande experts uit de Happy Aging community

Net als de infobrochures zijn deze filmpjes tijdloos en komen ze erg goed van pas op beurzen, bedrijfsbezoeken, events, …

 

Resultaten

Sinds de lancering groeide Happy Aging sterk. Vandaag bestaat dit netwerk uit zo’n 3.000 contacten, telt de proeftuin 1.200 Happy Aging People (zestigplussers en mantelzorgers) die actief meewerken aan 40 projecten, organiseert Happy Aging 45 activiteiten en lopen er 20 partnerships in 10 landen.

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

Vila Rosa

Villa Rosa

Het woonzorgcentrum Villa Rosa in Sint-Truiden verwelkomt ouderen onder het motto ‘langer goed leven’. Wij mochten de filosofie van deze nieuwe thuis voor 150 bewoners en 130 personeelsleden vertalen in een levendig logo en een warme documentaire. En dan was er nog de officiële opening, oftewel ‘rusthousewarming’.

Lees meer

Sociale Economie Vlaanderen

Quasi iedereen kent de Kringwinkels. En bij heel wat Limburgers doet de naam ‘Bewel’ een belletje rinkelen. Maar wist je dat er naast deze twee kroonjuwelen nog honderden andere sociale economiebedrijven in Vlaanderen actief zijn?

Lees meer
SamenSterker Limburg

SamenSterker Limburg

Wat je samen aankoopt, koop je goedkoper. SamenSterker zet de kracht van een community letterlijk om in geld. Maar hoe begin je aan zo’n community en hoe onderhoud je ze?

Lees meer