Maak & Smaak 

Intesa is een dienstencentrum dat zorg biedt aan volwassenen met een mentale en/of fysieke beperking (al dan niet aangeboren) in woonhuizen, dagcentra en aan huis. Een team van 190 medewerkers ondersteunt meer dan 300 volwassen personen. Een vooruitstrevende en innovatieve organisatie.

Dat bewezen ze met Maak & Smaak, de eerste soepbar in België die gerund wordt door mensen met een beperking. Een 30-tal cliënten van dienstencentrum Intesa leidt de zaak in goede banen. Naast soep en andere culinaire specialiteiten kan je er ook terecht voor handgemaakte decoratieve spulletjes.

Om de opening extra in de kijker te zetten, vroegen we Bekende Truienaars naar hun lievelingssoep én proefden ze deze bij Maak & Smaak. Op de kaart staat onder andere de lievelingssoep van Bekende Truienaars Stef Wijnants (VRT), Jolan Renson (The Voice), Laura-Anne Cornelissen (coverband Facette), Toni Coppers (schrijver), Karin Van De Velde (onderneemster) en Lon Polleunis (voetbalicoon).

Niet alleen een nobel initiatief maar ook eentje dat druk opgepikt werd door de pers. En vooral … de eerste weken waren zo druk dat praktisch elke avond de soep volledig uitverkocht was!

 

Maak & Smaak door Intesa

✓  Filmpjes op de wereld loslaten? Een persconferentie organiseren? Wij helpen je jouw boodschap verspreiden

 

 

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

Sociale Economie Vlaanderen

Quasi iedereen kent de Kringwinkels. En bij heel wat Limburgers doet de naam ‘Bewel’ een belletje rinkelen. Maar wist je dat er naast deze twee kroonjuwelen nog honderden andere sociale economiebedrijven in Vlaanderen actief zijn?

Lees meer
SamenSterker Limburg

SamenSterker Limburg

Wat je samen aankoopt, koop je goedkoper. SamenSterker zet de kracht van een community letterlijk om in geld. Maar hoe begin je aan zo’n community en hoe onderhoud je ze?

Lees meer
Vila Rosa

Villa Rosa

Het woonzorgcentrum Villa Rosa in Sint-Truiden verwelkomt ouderen onder het motto ‘langer goed leven’. Wij mochten de filosofie van deze nieuwe thuis voor 150 bewoners en 130 personeelsleden vertalen in een levendig logo en een warme documentaire. En dan was er nog de officiële opening, oftewel ‘rusthousewarming’.

Lees meer