SamenSterker Limburg

 

 

Online communicatie

SamenSterker organiseert sinds 2013 groepsaankopen over heel Vlaanderen. Gas, elektriciteit, dakisolatie, zonnepanelen,.. wat je samen aankoopt, koop je goedkoper.

Hoe groter de groep, hoe scherper de prijs. Een sterke community uitbouwen was dan ook een must voor de organisatie. Social media en mailmarketing zijn daarvoor de perfecte media. Met een origineel en creatief contentplan wil SamenSterker Limburg haar community vergroten, informeren en inspireren.

Leer je publiek kennen

Om een sterke community op te bouwen is het belangrijk om de doelgroep door en door te kennen. Op basis van een uitvoerige websiteanalyse (met behulp van Google Analytics) leerden we alles over de doelgroep en ontdekten we hun voornaamste noden en bezorgdheden.

SamenSterker Limburg

Creatief contentplan

Op basis van de bovenstaande info, ontwikkelden we een creatief contentplan. We bepaalden:

  • thema’s waarover we willen communiceren
  • welke doelgroep we daarmee willen bereiken
  • op welke kanalen en tijdstippen dit best gebeurt
  • welke ambassadeur we de boodschap kunnen laten vertellen

Dit alles resulteert in een houvast die we nadien nauwgezet implementeren en monitoren.

Ambassadeurs in de hoofdrol

Centraal in dit contentplan staan de ambassadeurs. SamenSterker is een verhaal door en voor mensen. We willen deze mensen dan ook een kanaal geven om hun verhalen te delen en zo andere mensen te overtuigen. In deze influencerstrategie waken we er altijd over dat de verschillende producten, demografische groepen en regio’s aan bod komen.Daarenboven hanteerden we een gerichte advertentiestrategie, zodat elk bericht de juiste mensen bereikt.

Resultaten campagne januari – mei

Begin januari 2017 had Samen Sterker Limburg geen digitale footprint en was de bekendheid relatief klein. Dat is nu wel even anders:

Tijdens de voorbije campagne...

  • verviervoudigde het aantal vind-ik-leuks
  • bereikten we 68.249 personen
  • last but not least: behaalde SamenSterker een recordaantal inschrijvingen voor de groepsaankoop gas en groene stroom.

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

maak en smaak

Maak & Smaak

Maak & Smaak is de eerste soepbar in België die gerund wordt door mensen met een beperking. Een prachtig verhaal… en wij mochten mee in de communicatiepotten roeren.

Lees meer
Happy Aging cover

Happy Aging

Om uit te groeien tot een inspirerende ledenorganisatie kiest Happy Aging voor een nieuwe naam én logo. "Professionalisme en warmte, expertise en laagdrempeligheid, daadkracht en humor… dat moet het logo uitstralen“, luidt de opdracht. 

Lees meer

Sociale Economie Vlaanderen

Quasi iedereen kent de Kringwinkels. En bij heel wat Limburgers doet de naam ‘Bewel’ een belletje rinkelen. Maar wist je dat er naast deze twee kroonjuwelen nog honderden andere sociale economiebedrijven in Vlaanderen actief zijn?

Lees meer