Suzuki

 

Social media

Op 1 januari 2016 nam Stefan Everts het roer van het internationale Suzuki World MXGP team over. Om de fanbase van deze groeiende talenten aan te dikken, kon een gestructureerde social mediastrategie niet langer op zich laten wachten.

 

Facebook

Met een internationaal publiek als dat van Suzuki zijn de mogelijkheden op Facebook bijna oneindig. Om de wateren te testen, beperken we ons in eerste instantie tot een volledig organische strategie, zonder gesponsorde posts. Een aantal technieken die we toepassen om op die manier het bereik en aantal paginalikes op te krikken zijn:

  • mensen die een post liken uitnodigen om de pagina te liken
  • snel en consistent reageren op commentaren en privéberichten
  • een wekelijkse ‘fan photo of the week’ wedstrijd (met gesigneerde pet als prijs)
  • expliciet om interactie vragen in posts (bv. een ‘thumbs up’ vragen, vragen stellen, …)

Zo konden we in onze eerste maand de paginalikes met 240% laten stijgen ten opzichte van de maand voordien.

suzuki
Suzuki

Instagram

Instagram zien we als de ultieme kans om Suzuki’s baseline ‘Yellow Magic’ te laten heropleven. ‘#yellowmagic’ keert dus veelvuldig terug in onze posts. Verder wagen we ons op dit platform eerder dan op Facebook aan de meer humoristische posts.

Op Instagram steeg het aantal volgers in onze eerste maand met 158%.

YouTube

Quick fixes op dit platform waren de op maat gemaakte thumbnails die het kanaal veel strakker doen ogen, en het aanmaken van afspeellijsten.

De bestaande reeks met ‘Go Pro laps’ op elke GP vullen we aan met andere reeksen, zoals how-to filmpjes die ook op andere social media veel bijval zullen krijgen, en ludieke ‘cribs’ filmpjes waarin de rijders de kijker een blik in hun trailer gunnen.

Nieuwsbrief

Voor onze samenwerking stuurde Suzuki alleen sponsors een maandelijkse nieuwsbrief in magazinevorm, met als grootste nadeel het gebrek aan monitoring. Wie opende de mail? Op welk item werd het meest geklikt?

In de nieuwe mailingstrategie sturen we tweewekelijks een kortere nieuwsbrief uit met uitgebreide monitoringopties. Op die manier kunnen we korter op de bal spelen én op termijn veel eenvoudiger doelgroepgericht werken.

Bovendien stelden we een strategie op om stelselmatig een internationale fan-database uit te bouwen. Daarvoor gebruiken we onder meer de leadads van Facebook.

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia en Bert spreken graag af!

Vergelijkbare cases die je mogelijk interesseren

Infraligne

InfraLigne

In meer dan 30 InfraLigne-studio’s in Vlaanderen en Wallonië werken mannen en vrouwen aan een fitter en gezonder leven. Infraroodcabines zijn een belangrijke hoeksteen van de InfraLigne-methode. Net als voedingsadvies en oefeningen op maat van elke ‘InfraLigner’.

Lees meer
Kwadro

KwadrO

Hoe val je op in een concurrentiële markt zoals die van ramen en deuren? Met een unieke visuele beeldstijl én straffe verhalen die informeren én inspireren.

Lees meer
volvo

Volvo Celis

Al meer dan 35 jaar staat familiebedrijf Volvo Celis garant voor een uitstekende service. Hun persoonlijke aanpak is ongetwijfeld het hoofdingrediënt van hun succes. Dankzij onze online strategie bereikten ze dit ook online.

Lees meer