Volvo Celis 

 

    Online communicatie

    Sinds 1936 kan je het familiebedrijf Celis vinden in Sint-Truiden. Al meer dan 35 jaar zijn ze officieel Volvo-verdeler. In 2008 opende een tweede vestiging in Hasselt de deuren. Volvo Celis bouwde een erg goede reputatie uit en kenmerkt zich door bekwame techniekers, een straf verkoopteam en vooral enorm veel klantgerichtheid.

    Volvo Celis groeide de afgelopen jaren flink. Toch liggen er nog mogelijkheden om het beter te doen. Eén daarvan is inspelen op social media. Met een stevig onderbouwde Facebookpagina informeert en inspireert Volvo Celis haar (potentiële) klanten.

      Brainstorm en SWOT-analyse

      Om van offline naar online communicatie te gaan, is een grondige voorbereiding nodig. Samen met het hele team van Volvo Celis plannen we daarom twee uitgebreide brainstorms in. We nemen hier alle sterktes, zwaktes, opportuniteiten en bedreigingen onder de loep én filteren zo de belangrijkste USP’s (Unique Selling Propositions), ESP’s (Emotional Selling Propositions) en kernwaarden uit.

      Benieuwd naar de identiteit van Volvo Celis? We delen ze graag, want Volvo Celis is een topbedrijf ;-):

      • Down-to-earth en familiaal
      • Passioneel en ondernemend
      • Persoonlijk
      • Klant- en oplossingsgericht
      • Up-to-date

      Contentplan

      Met de bovenstaande info gaan we vervolgens aan de slag om een Facebookstrategie te ontplooien. We beschrijven de thema’s waarover we willen communiceren, wie we daarmee willen inspireren en informeren, op welke tijdstippen dit best gebeurt, door wie, via welke kanaal en tegen welk advertentiebudget. Dit alles resulteert in een contentplan dat we nadien nauwgezet implementeren en monitoren.

       

        contentplan

        Ambassadeurs

        Een belangrijke pijler in onze online strategie voor Volvo Celis zijn ‘ambassadeurs’. Mensen die ervan genieten om met een Volvo te rijden, die de waarden van Volvo Celis belichamen én waar de gewenste doelgroepen zich mee identificeren. Op maandelijkse basis verzamelen we daarom een filmpje, foto of quote van zo’n ambassadeur. En dat werkt erg goed!

        Resultaten

        Een jaar geleden had Volvo Celis geen digitale footprint, dat is de dag van vandaag wel even anders: het aantal vind-ik-leuks op Facebook verachtvoudigde, alle berichten samen kregen liefst 45.507 kliks en bereikten 307.308 personen. Met deze resultaten rijdt Volvo Celis de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.

        Op zoek naar een vleugje magie?
        Patricia en Bert spreken graag af!