Idearté Academy

Customer journey workshop -
creëer meer WOW-momenten

Datum customer journey workshop: 23 april 2020 (14u – 17u)
Locatie: Droneport Sint-Truiden
Prijs: €350 voor leden, €500 voor niet-leden
Mogelijkheid tot subsidie via KMO-portefeuille

Inhoud customer journey workshop

Customer journey mapping is een methode om jouw verkoop- of dienstverleningsproces vorm te geven vanuit het perspectief van de klant. Vooraleer die persoon effectief klant wordt, doorloopt hij of zij namelijk heel wat stappen. En ook ná de aankoop of dienstverlening loopt het proces verder:
  • Door al die stappen in kaart te brengen in een ‘customer journey’ (in het Nederlands: klantreis) krijg je een beter zicht op de beleving van de klant over alle gebruikte kanalen heen
  • Bovendien legt deze techniek ‘touchpoints’ (contactmomenten) bloot
  • En zodra je deze contactmomenten in kaart hebt gebracht, kan je op elk touchpoint voor doeltreffende en creatieve communicatie zorgen.
Customer journey mapping is dus geen einddoelstelling in deze customer journey workshop. Het is zelfs eerder een startpunt, en vooral een instrument om elke fase in jouw verkoop- of dienstverleningsproces te optimaliseren. Het doel? Meer efficiëntie en een ‘WOW-gevoelin elke fase van de klantreis.

Aanpak customer journey workshop

  • Na een korte introductie werken we samen jouw customer journey map uit
  • We helpen je door het stellen van kritische vragen en het spuien van creatieve ideeën
  • Wie wenst kan zijn of haar customer journey map ook in groep bespreken om zo van elkaar te leren. Zo verzamel je concrete input voor jouw unieke WOW-momenten.
N.B. Na de workshop heeft elke deelnemer nog recht op 1 uur terugkoppeling. We spreken af wanneer jij wil: na een week, na 4 weken of zelfs na 3 maanden.
 

Voor wie is deze opleiding geschikt?

Deze customer journey workshop is bedoeld voor iedereen die bezig is met communicatiestrategie, marketing en sales:
  • Marketing managers
  • Communicatiemedewerkers
  • Zaakvoerders
  • Kaderleden / directie

Wie geeft deze customer journey workshop?

“Idearté combineert strategie altijd met creativiteit. En misschien is dit wel de workshop waar die twee elementen het sterkst samenvloeien. Ik kijk er alvast naar uit om WOW-momenten te creëren met de deelnemers.”

 

Professionele ervaring:
  • Online strategist Idearté
  • Marketing en communicatie bij Media Markt
  • UX-design (PXL)
  • General Business Management (Vlerick Business School)
  • Online Marketing (San Francisco State University)

Schrijf je in

Meer weten?
Dan kan je terecht bij Aline, via mail of op 011 70 28 90.

Meer info over

de academy 
?