assign

merkbeleving, merkidentiteit, merkstrategie
Logo patroon Assign

IT-eenhoorn Assign kiest voor een persoonlijke aanpak

De ambities van IT-consultancybedrijf Assign liggen hoog. De organisatie met 40 medewerkers kwam bij Idearté aankloppen met een tweeledige uitdaging: nieuwe IT-profielen rekruteren én meer klanten aantrekken. Kortom, de ambitie om de wereld te veroveren, beginnend met een rebranding. Een vraag die ons volledig op het lijf geschreven is.

sociale media Assign

WAR FOR TALENT

De ‘war for talent’ woedt harder dan ooit. Bedrijven gooien al hun middelen in de strijd om talent aan te trekken én te behouden. Extra belangrijk dus dat je als bedrijf kan opvallen tussen je concurrenten. Een moeilijke opdracht waarbij Assign hulp kon gebruiken. Daarnaast ging hun logo al een tijdje mee, waardoor het bedrijf hunkerde naar vernieuwing. Dat alles hoef je branding agency Idearté natuurlijk geen twee keer te zeggen. De combinatie van Assigns partnership met de Elmos Group én hun 15-jarig bestaan bleek de uitgelezen gelegenheid om de daad bij het woord te voegen.

mockup Assign

Na een concurrentieanalyse en merkworkshop met Assign werd het snel duidelijk: deze kmo is uniek. Waar veel IT-consultants een persoonlijke aanpak claimen, maakt Assign die écht waar. Hun nieuwe baseline? we take IT personal. Want Assign luistert écht naar de noden van klanten én consultants om de beste match te maken.

De kern van hun werking vatten we samen in drie heldere identiteitspijlers: we improve + we care = match for growth in IT. Een duidelijke profilering, makkelijk te begrijpen en krachtig op lange termijn.

Assign logo

Het geblokt karakter creëert een digitale en futuristische look en feel. De subtiele ronding vertegenwoordigt dan weer de menselijke aanpak.

Het woordlogo zelf lijkt opgebouwd uit pixels, verwijzend naar het digitale karakter van IT. De pixel bovenop de ‘i’ markeert het persoonlijke en unieke karakter van Assign.

Groen werd tot hoofdkleur gekroond. Geen typische ‘IT-kleur’, maar wel eentje die Assign helemaal vat. Enerzijds een flessengroen voor het rustgevende, professionele karakter van Assign. Aka: die kenmerkende persoonlijke aanpak, waar langetermijnrelaties uit voortkomen. Anderzijds een lichter groen voor een frisse toets en de verwijzing naar vernieuwing en groei.

Visitekaartjes Assign
trui Assign

MERKBELEVING

Om het merkverhaal van Assign nog boeiender te maken, ontwierpen we verschillende communicatiemiddelen volgens de gloednieuwe branding. Van een website tot T-shirts, van een kaartspel tot offertemappen. Assign is met andere woorden klaar voor de toekomst. Ongetwijfeld eentje met veel nieuwe matches boordevol groeipotentieel.

totebag AssignAssign pet