Menu Close
 
Avant-onlinecampagne

Avant 523: campagne met leadads

Avant zocht een manier om leads te verzamelen binnen 2 verschillende doelgroepen: paardenhouders en tuin- en klinkeraanleggers.

Dit zowel in Vlaanderen, Wallonië als in Nederland. De vraag was dus duidelijk: hoe trek je leads aan, waarvan je weet dat ze interesse hebben in je product.

Doelgroepgerichte content

Om leads te werven is een leadgeneratie campagne uitgedacht, gekoppeld aan een unieke lease-actie. De campagne werd opgesplitst in 6 doelgroepen op basis van interesses en woonplaats. Deze doelgroepen vulden we in een 2de flow aan met lookalike audiences van de reeds gegenereerde leads.

De getargete profielen kregen een filmpje te zien, aangepast aan hun interesses (filmpje over paarden voor de paardenhouders, filmpje over tuinaanleg voor de tuinaanleggers). In het filmpje werden kijkers aangezet om een whitepaper te downloaden. Ook de content van deze whitepapers werd doelgroepgericht opgesteld. De geïnteresseerden vonden hierin niet enkel productinformatie terug, maar ook getuigenissen van consumenten met een gelijkaardig profiel.

 
Resultaten

Na een maand hebben we ruim 521 leads weten te genereren, tegen een gemiddeld bedrag van €2,81 per lead. Ruim 125.120 personen kregen de leadads te zien. 0,4% van de bereikte personen downloadde de whitepaper in ruil voor zijn of haar gegevens. Deze mensen werden persoonlijk gecontacteerd en meer dan de helft vroeg naar een demopakket.

Aantal leads: 521
Gemiddelde kost per lead: €2,81
Aantal extra volgers op Facebook: 947
Promotiekost: €1463,17

 

Op zoek naar een vleugje magie?
Patricia spreekt graag met je af