DAF Trucks kwam naar ons met een bijzondere uitdaging: hoe krijg je álle medewerkers van een gigantisch bedrijf – van kantoor tot fabriek – mee in een milieucampagne? Want als iedereen kleine inspanningen doet, wordt de impact vanzelf enorm. Denk maar aan iets simpels zoals het licht uitdoen op de wc. Kleine daden, groot verschil.
Onze creatieve strategen trokken hun magic wands en toverden het concept van de Milieutrucken uit hun hoed. De insteek? Eenvoudige, slimme trucs die samen een magisch resultaat opleveren. Bovendien speelt het concept leuk in op DAF’s wereld van trucks.
De mascotte DAFFY werd de rode draad doorheen de campagne. Deze vrolijke en toegankelijke figuur bracht de duurzame boodschap tot leven en zorgde voor herkenbaarheid bij medewerkers
Bij de start van de campagne was er geen ontsnappen aan:
De campagne is opgedeeld in thema’s zoals energie, afval en mobiliteit. Elk thema roept medewerkers op om zelf creatieve oplossingen te bedenken. Zo wordt de campagne niet enkel informerend, maar ook interactief en betrokken.
Bovendien proberen we de communicatie telkens af te stemmen op het einddoel: een duurzame gedragsverandering. Daarom zetten we bij elk thema in op de vier fases: visualiseren, vertellen (denk aan testimonials en quotes), voelen (activiteiten) en tot slot vieren.
Aalst-Dorp 9b
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 28 90
info@idearte.be
BE0509.983.735