Erfgoed leeft. Niet in stoffige archieven, maar in de harten van mensen. In het schilderachtige Haspengouw bewijst een uniek project dat erfgoed pas echt tot bloei komt door menselijke betrokkenheid. Regionaal Landschap Haspengouw & Voeren (RLHV) zocht daarom een partner om hun concept Erfgoeddoeners visueel te branden en krachtig te communiceren.
Via een dynamische co-creatiesessie brachten we alle neuzen in dezelfde richting en smeedden we een gedeelde visie. Het resultaat? Een frisse, aansprekende huisstijl en effectieve communicatietools die alle partners in staat stelden het verhaal breed te verspreiden. De impact was overweldigend: een campagne die niet alleen lokaal opviel, maar ook prompt de aandacht trok van de Vlaamse pers! Want erfgoed leeft, en dat mag gezien én gevierd worden.
In het hart van Haspengouw bruist het van waardevol erfgoed. Maar al te vaak zijn het onzichtbare krachten – burgers, verenigingen en lokale besturen – die zich met hart en ziel inzetten voor het behoud en herstel ervan. RLHV wilde deze onmisbare betrokkenheid zichtbaar maken en versterken met Erfgoeddoeners.
Onze missie was glashelder: ontwikkel een krachtige branding en communicatiestrategie die:
Samen trots op Haspengouw & Voeren
We kozen bewust voor een co-creatieve en participatieve aanpak. Hierbij smolt de diepgaande inhoudelijke expertise van RLHV naadloos samen met onze kennis van branding en strategische communicatie.
Erfgoeddoeners heeft niet alleen een krachtig gezicht gekregen, maar ook een breed gedragen communicatie-aanpak die resoneert. We hebben meegebouwd aan een levendige beweging waarin erfgoed niet alleen wordt bewaard, maar vooral leeft, groeit en verbindt – door sámen te doen.
Aalst-Dorp 9b
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 28 90
info@idearte.be
BE0509.983.735