Groeimindset is het nieuwe goud

Groeimindset is het nieuwe goud  
.

Bij Expertisecentrum voor groeimindset in organisaties komen kennis en ervaring samen

De uitdaging

Wim Croonen en Goedele Dirkx bundelen hun krachten in een nieuw bedrijf, ‘Expertisecentrum voor Groeimindset in organisaties’. Zoals de naam al verraadt, helpen ze individuele medewerkers en volledige teams veerkrachtiger maken door hun groeimindset te stimuleren. Daar horen uiteraard een heldere website, een sprekend logo en een inspirerende huisstijl (inclusief animaties) bij.

De aanpak

Inhoud (strategie)

  • Tijdens een creatieve brainstorm bepaalden we de juiste stijl en legden we de USP’s en ESP’s bloot
  • In een inhoudelijke brainstorm vonden we samen de juiste invulling van de webpagina’s voor het aanbod, de aanpak en de sterkhouders
  • De elevator pitch vat de essentie en meerwaarde van de aanpak in enkele zinnen samen
Huisstijl

+ emotie (creativiteit)

  • Volgens Expertisecentrum voor Groeimindset in organisaties is mindset het nieuwe goud. Daarom krijgt die gouden kleur een hoofdrol in de grafische huisstijl. Tegelijk zorgen de ronde vormen van het logo en de animaties voor dynamiek.
  • Het logo en de moodboards boden houvast voor de ontwikkeling van de grafische stijl en de fotografie

= magie (resultaat)

  • Omdat groeimindset een relatief nieuw begrip is, helpt de metafoor van de goudzoeker en de smeerolie
  • Het gestileerde logo verwijst naar het brein, de ‘thuisbasis’ van groeimindset
  • De zwart-witfotografie doet de gouden accentkleur uitkomen en vergroot het gevoel van ernst en betrouwbaarheid

Wat kan je hiervan leren?

1. Met beide voeten in het echte leven

Creative director Patricia Robinne en communicatieadviseur Anouck Sarlée focussen op de wisselwerking tussen theorie en praktijk: “Voor de website ontwikkelden we een specifieke huisstijl. De sobere fotografie zit toch vol beweging. Daarbij zie je de ‘gidsen’ bewust in de ruwe en echte wereld. In die zwart-witte beelden zorgt een gouden lijn voor een speels element. Tegelijk staat die kleur ook symbool voor de expertise van Wim Croonen en Goedele Dirckx.”

2. Combinatie van speels en stijlvol

Grafisch ontwerper Stijn Piette ging aan de slag met een dynamisch logo: “Verschillende cirkels komen bij elkaar in een groter geheel. Daarin herken je een afbeelding van de hersenen — waarin de groeimindset zich afspeelt. Een cirkel is ook een heel stabiele vorm, een toepasselijk symbool voor de vloeiende staat die je traint. Tegelijk streef je met die groeimindset naar een hechter georganiseerd team. De verbonden cirkels kan je dus ook bekijken als verschillende personen — van leidinggevenden, via medewerkers tot coaches — die samen een solide groep vormen.”

Op zoek naar een branding die zowel inhoudelijk als visueel klopt?

op zoek naar een

vleugje magie 
?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars