Festivalbandjes van GO! Next doen Pukkelpop verbleken 
.

De aandachtige lezer herinnert zich misschien nog hoe Idearté in 2018 de voormalige Scholengroep 16 transformeerde naar GO! Next. In de aanloop naar het nieuwe schooljaar gingen we nog een stapje verder: met populaire festivalbandjes en een campagne zetten we de verschillende studierichtingen in de markt, een persoffensief zette de nieuwe naam op de kaart.

Sinds de rebranding zijn de verschillende studierichtingen binnen GO! Next Campus Elfde Linie duidelijk afgebakend. Stap 1 was dus gezet… Maar hoe krijg je dat studieaanbod tot bij toekomstige leerlingen?

Festivalbandjes populair bij leerlingen en leerkrachten 

Het antwoord: Het Expertenfestival, een evenement waarop aanstaande eerstejaars en derdejaars secundair onderwijs ontdekken welke studierichting het best bij hen past. “Verspreid over de volledige campus organiseerden leerkrachten infosessies en workshops. Met onder meer reclameborden langs de weg, een social mediacampagne, een online wedstrijd en een infofolder gaven we ruchtbaarheid aan de opendeurdag”, licht managing director Patricia Robinne toe.

Bij aankomst op het Expertenfestival kregen de jonge bezoekers siliconen armbandjes aangemeten. Die stonden symbool voor de studierichtingen die hen het meest interesseerden: “We creëerden een nieuw kleurenpalet voor alle domeinen. Een blauw bandje voor ‘Hotel’, een paars voor ‘Care’ en een oranje voor ‘IT’,… De armbandjes bleken niet alleen razend populair bij potentiële leerlingen, maar stiekem ook bij de huidige leerlingen én leerkrachten”, lacht grafisch ontwerper Stijn Piette.

Limburg maakt kennis met gloednieuwe Level X 

Terwijl de leerlingen zwoegden op hun eindexamens, timmerden de directies van KTA 1 en KTA 2 (twee scholen binnen GO! Next Campus Elfde Linie) ook hard aan de toekomst. In juli lanceerden beide traditiescholen namelijk ‘Level X’. Onder deze nieuwe naam – die verwijst naar de focus op expertenonderwijs – slaan het voormalige KTA 1 en KTA 2 de handen in elkaar.

Idearté hielp de nieuwe naam bekendmaken: “ Op basis van enkele gesprekken met de directie bepaalden we samen een herkenbare kernboodschap. Via een persinterview, gekruid met een gastoptreden van oud-student en barbier Sven Bendotti, werd het nieuws wereldkundig gemaakt”, legt managing director en PR-verantwoordelijke Bert Stas uit. “Goed voor een tiental publicaties in diverse media. Een efficiënte manier om Level X bekend te maken bij het grote publiek in het algemeen én potentiële leerlingen in het bijzonder.”

Heb jij ook behoefte aan een totale rebranding? Of wil je gewoon je merk sterker maken? Ontdek hier hoe wij jou kunnen helpen.

op zoek naar een

vleugje magie 
?