Initiatiefnemers Mathieu Gijbels, Enerdo en Moonfish vonden elkaar dankzij de gedeelde overtuiging dat ze de ecologische voetafdruk van bouwen en vastgoed drastisch kunnen verkleinen. De drie partners zochten een overkoepelende ‘merknaam’ en identiteit om hun verhaal kracht bij te zetten. Een verhaal waarbinnen ze nauw samenwerken en hun complementaire diensten en uitgebreide knowhow inzetten om klanten te ondersteunen bij het realiseren van vastgoed met een zo klein mogelijke ecologische voetafdruk.
We kozen voor Gentoo, naar de Gentoo-pinguïn die kundig, veerkrachtig en wendbaar is. Daarnaast verwijst deze naam ook naar
De Gentoo-kleuren voor het logo en de huisstijl baseerden we op de kleuren van de drie initiatiefnemers. Daarnaast lieten we ons inspireren door de missie van Gentoo om alles samen te brengen tot één geheel. Een technisch lettertype met een vleugje speelsheid maakt de visuele stijl compleet.
Ook onze PR-specialist stond hen bij. Gentoo werd officieel aan het grote publiek voorgesteld met een paginabreed interview in de weekendeditie van Het Belang van Limburg, gevolgd door een persbericht dat werd opgepikt door onder andere Het Nieuwsblad, Made In Limburg, KMOInsider en diverse gespecialiseerde nieuwswebsites.
Aalst-Dorp 9b
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 28 90
info@idearte.be
BE0509.983.735