Pol Goossen zorgt voor ‘Thuis’-gevoel bij IN-Z

IN-Z viert 25ste verjaardag met opvallende bedrijfsfilm

De medewerkers van IN-Z verrichten al 25 jaar waardevol werk achter de schermen. Naar aanleiding van het jubileum treden deze alledaagse sterren voor één keer uit de schaduw: samen met acteur Pol Goossen schitteren ze in een opvallende bedrijfsfilm, die meer dan 110.000 kijklustigen lokte en 1.800 geïnteresseerden naar de website bracht.

De uitdaging

IN-Z is grensverleggend in het creëren van sociale en duurzame tewerkstelling. Als sociale onderneming biedt het lokale diensten aan die aansluiten op maatschappelijke noden. Samen met 1.300 medewerkers met een afstand tot de reguliere arbeidsmarkt ondersteunt de organisatie:

  • gezinnen en individuen (hulp aan huis)
  • gemeentes (zinvolle vrijetijdsbesteding voor kinderen, toerisme, en een klus- en groendienst)
  • zorgorganisaties (assistentie en aanvullende taken)
  • werkgevers en werknemers (training en begeleiding)

In 2021 viert IN-Z haar 25-jarig bestaan. Het uitgelezen moment om hun brede waaier aan diensten in de spotlights te zetten.

De aanpak

Inhoud (strategie)

Een creatieve bedrijfsfilm helpt om de veelheid aan diensten op een duidelijke manier over te brengen:

  • Dankzij boeiende storytelling hou je de aandacht van de kijker langer vast
  • Je bepaalt zelf de juiste volgorde waarin de kijker de informatie te verwerken krijgt
  • Het visuele aspect helpt de kijker om de informatie beter te begrijpen en onthouden
  • En je organisatie krijgt al vanaf de eerste seconden een gezicht en een tone of voice.

Een mooie bedrijfsfilm maken is één ding, ervoor zorgen dat de mensen uit jouw doelgroep hem ook voor ogen krijgen iets anders. Gelukkig helpen social media om jouw content tot bij de juiste mensen te krijgen: via gesponsorde posts op Facebook en Instagram dook Pol Goossen op in heel wat tijdlijnen.

+ Emotie (creativiteit)

Zonder goede verteller geen goed verhaal. Daarom liet IN-Z acteur Pol Goossen het voorziene script overgieten met een extra laagje charme. Als meesterverteller weet hij meteen de aandacht te grijpen en legt hij de verschillende diensten van IN-Z glashelder uit.

Ook de authenticiteit en menselijkheid van de organisatie is voelbaar in de beelden, doordat Pol Goossen zich voortdurend in ‘echte’ situaties bevindt, met ‘echte’ mensen.

= magie (resultaat)

  • Via social media bereikte het filmpje 111.587 personen, waarvan 12.386 op organische wijze.
  • Via de advertentie klikten 1.823 geïnteresseerden door naar de website van IN-Z voor meer informatie.

Wat kan je hiervan leren?

1. Storytelling maakt het verschil

“Een heldere boodschap is niet automatisch een pakkende of memorabele boodschap”, zegt art director Patricia Robinne. “Met de juiste storytelling geef je mensen een reden om de ontvangen informatie grondiger te verwerken.”

2. Een blockbuster smeekt om publiek

“Koken kost geld. En eerlijk gezegd: dat geldt ook voor een sprekende bedrijfsfilm. Als je besluit om hierin te investeren, reserveer dan ook ineens een voldoende groot online advertentiebudget. Zo laat je jouw investeren renderen. Anders reikt die prachtige prent niet verder dan de muren van je bedrijfskantine. En da’s echt zonde”, geeft content director Bert Stas mee.

3. Hou vast aan je tone of voice

“Ook wanneer je voor een bijzondere gelegenheid een ander stuk content creëert dan normaal, mag je niet van je brand afwijken”, besluit content creator Liesbeth Beullens. “Zo lieten we in deze film vooral het zorgende karakter van IN-Z spreken, opgefrist met een vleugje humor.”

Een originele (bedrijfs)film die helemaal in de lijn ligt met je brand?

op zoek naar een

vleugje magie 
?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars