Clash of the Volvo's 
.

De Limburgse Volvo-dealers Celis, Rutten en Jacobs geven het team van Idearté alle vrijheid om de communicatie creatief aan te pakken. Het resultaat? Clash of the Volvo’s. Een originele influencerscampagne met een gigantisch bereik. Drie teams racen naar Zweden, de geboorteplaats van Volvo. Volle gas? Nee toch niet. Winnen doen ze niet door snel te rijden, maar door likes te verzamelen via social media.

Ze beleven wat we beloven 

Influencers zijn cruciaal voor je online marketing. Maar hoe ver geraak je nu echt met het verzamelen van views en likes? Aline Ghys is zaakvoerder en online expert bij Idearté: “We namen de proef op de som met de ultieme test: de Clash of the Volvo’s. Elke Volvo-dealer selecteerde een team om hen te vertegenwoordigen. Tussen woensdag 21 augustus 10.00 uur en vrijdag 23 augustus 14.30 uur reden ze de 1.283 km tussen de innovatieve Droneport-campus in Sint-Truiden en  de Volvo-fabriek in Göteborg. Daar genieten ze van een exclusieve rondleiding in de Volvo-fabriek. Het team dat eerst arriveert krijgt daarbovenop een nacht in een luxueuze hotelsuite.”

De race gaat via zes uitgestippelde etappes. Aan elke etappe-start horen de teams hoeveel kilometer ze mogen afleggen. Aline legt uit: “Dat aantal berekenen we op basis van het aantal likes dat het team intussen verzamelde. Elke like is goed voor vijf kilometer. Tussendoor verdienen of … verliezen de teams extra kilometers via specifieke opdrachten. Wie actief blijft op zijn sociaal netwerk én creatief is tijdens de etappes, komt het snelst vooruit. Zo beleven zij wat Volvo belooft: elke kilometer in een Volvo is een heerlijk comfortabel én veilig avontuur.”

likes = brandstof 
indrukwekkende resultaten 

Een campagne waar de nodige voorbereidingen aan vooraf gingen. “Via online advertenties op Facebook en Instagram, en via een nieuwsbrief naar het klantenbestand van Volvo Celis, Rutten en Jacobs, ontvingen we meer dan 130 inschrijvingen.” Van mensen die nog maar net hun weg naar Facebook hadden gevonden tot influencers met 800.000 volgers: de inzendingen waren erg divers.

“Dat ze een groot bereik hadden op social media was niet onbelangrijk, maar doorslaggevend was dat ze de waarden van Volvo representeerden”, aldus Aline.

Dat de ambassadeurscampagne zijn doel heeft bereikt, is een understatement. De drie Volvo-teams verzamelden samen maar liefst 25.982 likes, 459 shares en 565 comments. Totaal bereik? 751.470 mensen.

Bovendien werden de deelnemers overstelpt met vragen over Volvo en hun ervaringen met de wagens.

0
mensen bereikt
0
likes
0
shares
0
comments

Ook op zoek naar een creatieve manier om influencers in te zetten?

op zoek naar een

vleugje magie 
?