RESLIN

merkbeleving, merkidentiteit, merklancering, merkstrategie

Unicraft, de grootste aanbieder van creatieve gietharsen in Europa, had een revolutionair product Reslin® klaar om te lanceren: de allereerste plantaardige giethars op basis van lijnzaadolie en een natuurlijke activator op basis van melasse uit suikerbiet. 100% biologisch afbreekbaar, veilig in gebruik én een gamechanger in de creatieve wereld. Maar hoe breng je zo’n innovatie overtuigend naar buiten?

reslin

Van strategie en duurzame branding
tot lancering

Bij Idearté pakten we dit traject van A tot Z aan. We doken diep in de essentie en unieke kwaliteiten van dit nieuwe product en schreven de missie met USP, ESP, VSP én de waarden. Op basis hiervan creëerden we een sterk strategische inhoudelijke identiteit, verankerd in een heldere message house en krachtige baseline. Dit duurzame merkverhaal zat meteen als gegoten.

Met het inhoudelijk verhaal van reslin op punt, schakelden we over naar de creatieve uitwerking. We ontwikkelden een krachtig logo en volledige visuele identiteit, een duurzaam verpakkingsdesign en zorgden ervoor dat deze look & feel perfect aansloot bij de waarden van het product.

reslin producten
reslin producten
reslin producten

EEN LANCERING MET IMPACT

Voor de lancering wilden we niet zomaar een standaardcampagne. We kozen voor een creatieve totaalbeleving die perfect aansloot bij de innovatieve aard van Reslin®.

Videoclip met Buscemi & Kelly Poukens
Als verbinder van kunstenaars en bedrijven, stelde Idearté Unicraft voor om in zee te gaan met muzikanten Buscemi & Kelly Poukens. Hun innovatieve co-creatie, Bachianas Brasileiras No. 5, die elektronische muziek combineert met opera, vormt het muzikale hart van de Reslin® productvideo. Zo benadrukken ze de waarden waar Unicraft én Reslin voor staan: verbinding tussen creativiteit en duurzaamheid.

Een persbericht dat het revolutionaire van het product in de verf zet
We schreven een persbericht dat de innovatieve kracht en duurzame eigenschappen van Reslin® duidelijk naar voren bracht. Een sterke start voor dit revolutionaire gietproduct dat officieel gelanceerd werd op de Creative World beurs in Frankfurt.

Een limited launch edition
Om de eerste klanten en de pers écht te laten kennismaken met de veelzijdigheid van Reslin®, stelden we een exclusieve geschenkbox samen met vier verschillende afgewerkte items en een QR naar het muzieknummer.

RESULTAAT

Creative Impuls Award
voor Duurzaam Product van het jaar

Met een sterke positionering, een duurzame branding en een creatieve lancering brachten we Reslin® tot leven. Icing on the cake? Reslin® sleepte de begeerde “Creative Impuls Award” voor Duurzaam Product van het jaar in de wacht.

groepsfoto met Peter Aerts, Olivier Aerts, Buscemi, Kelly Poukens, Patricia

Lancering Reslin® op de tonen van Buscemi & Kelly Poukens
V.l.n.r. Aline Ghys (Idearté), Olivier en Peter Aerts (Unicraft), Patricia (Idearté), Buscemi, Kelly Poukens. 

Ook nood aan een creatieve en duurzame productlancering?

phone-site