Maaseik profileert zich als de stad aan het water, waar natuur en historisch erfgoed samenvloeien. Het rebrandingtraject is gebaseerd op een strategie die voortkwam uit co-creatie: brainstormsessies en interviews met inwoners, medewerkers en beleidsmakers. Het resultaat? Een sprekende visuele stijl met een sterk logo en een gedurfde baseline: het watermerk.
Het beeldlogo wordt gevormd door een verbinding van de letter M en een watergolf. Visueel maak je daardoor een associatie met een kroon en een watermerk.
De kleuren blauw (de kleur van het water) en paars (de kleur van historische creativiteit) vloeien in elkaar over in een gradient. Dit verloop weerspiegelt de waarden innovatie, verbinding, beweging en welvoelen.
Visueel combineren we twee stromingen: enerzijds 'less is more & authentiek', anderzijds 'artistiek & kleurrijk'. Deze stijlmix wordt consistent doorgetrokken in alle toepassingen, van posters tot banners en merchandising. De hedendaagse typografie met internationale allure – het geometrisch sans-serif lettertype Gotham – strookt dan weer met de uitgesproken ambities van Stad Maaseik.
Ook online stroomt de nieuwe branding van Stad Maaseik krachtig door. De frisse visuele stijl komt tot leven op de website, op sociale media en in digitale campagnes. Het dynamische logo, de kenmerkende kleurgradaties en de strakke typografie zorgen voor een consistente en herkenbare uitstraling op alle schermen.
Aalst-Dorp 9b
3800 Sint-Truiden
+32 (0)11 70 28 90
info@idearte.be
BE0509.983.735