Stad

Sint-truiden

merkidentiteit, merklancering
Citymarketing Stad Sint-Truiden

rebranding in co-creatie

165 inwoners, experten, stadsmedewerkers en opinieleiders: samen vormden ze een groep van geëngageerde ambassadeurs. In maar liefst 18 brainstormsessies bogen ze zich over één centrale vraag: hoe zetten we onze stad sterk op de kaart met citymarketing?

Groep mensen vergaderen in historische kamer.

HANDGESCHREVEN NAAMLOGO

Het lettertype is geïnspireerd op typografie uit het verleden, maar in een hedendaags en vernieuwend jasje. Bruin staat voor eenvoud, oprechtheid en natuur. Maar ook voor kwaliteit, kracht en stijl. Universele icoontjes vervolledigen de nieuwe huisstijl.

ICONOGRAFIE

Dankzij eenvoudige en herkenbare beeldtaal zorgen de iconen ervoor dat iedere inwoner, ongeacht taal of achtergrond, zich aangesproken voelt en de boodschap begrijpt. Er zijn twee stijlen beschikbaar: een verfijnde outline-versie en een krachtige gevulde versie. Voor een consistent gebruik is elk pictogram ontworpen binnen een vast basisgrid, afgestemd op het formaat van het medium. De iconen nemen telkens 75% van het grid in, wat zorgt voor voldoende ademruimte en een harmonieus geheel. De outline-stijl straalt eenvoud en finesse uit, kwaliteiten die aansluiten bij het karakter van de Truienaar. De gevulde iconen ogen moderner en dynamischer, passend bij een stad in beweging.

LANCEREN MET EEN KNAL

Inhoudelijke positionering? Check. Nieuw logo? Check. Prikkelende sfeerfilm? Check. Rest er nog één ding: een knallende lancering met een guerilla-actie als startpunt.

Man tekent sjabloon op straat 's nachts
Totebag
Man met roze tas, Zuiders tekst.
Verpakking
Ijsje met wafel in kleurrijke beker op tafel
Button
Hand houdt badge met tekst 'Fruitig Sint-Truiden'
Affiche
Straten van Sint-Truiden met charmant affiche.

LET'S SWIPE ONLINE

In 2024 breidden we de online huisstijl van Stad Sint-Truiden verder uit — met extra kleuren, eigentijdse stijlelementen, animaties en Canva-templates. Geen compleet nieuw jasje, maar een slimme update die inspeelt op de nieuwste trends in digitale communicatie. Zo blijft onze visuele identiteit herkenbaar én futureproof, met meer mogelijkheden voor dynamische en toegankelijke toepassingen.

SOCIAL MEDIA

Digitale schermen

INTERNE COMMUNICATIE

We vertaalden de waarden van Sint-Truiden naar vier inspirerende eigenschappen: klantenharten, duurzaamheidshelden, samenwerkers en resultaatsterren. Deze brengen we visueel tot leven in de vormen van iconen die passen bij de huisstijl van de stad. Samen vormen de iconen een embleem wat de medewerkers met trots dragen. 

t-shirt
totebag

Verdient jouw citymarketing ook magische creativiteit?