Jansen Building lanceert klimaatplafonds 
.

Stracciatella-ijsje als voet tussen de deur van architectenbureaus

De zomer van 2019 gaat de geschiedenisboeken in als een van de warmste ooit gemeten. Bedrijven, ziekenhuizen en horecazaken kreunden onder de hitte. De lancering van het KAY-klimaatplafond van Jansen Building Company kwam dan ook geen moment te vroeg. Maar hoe bracht de bouwgroep zijn baanbrekende plafonds onder de aandacht van drukbezette architecten – de mannen en vrouwen bij wie de installatie van een plafond begint? Door middel van een ware guerilla-actie, die op heel wat bijval kon rekenen.

Guerilla-actie opent deuren 
.

KAY is een intelligent plafondsysteem dat koeling, verwarming, verlichting, ventilatie en akoestiek integreert. Niet alleen heeft het een strak design, het product is ook erg gebruiksvriendelijk en verbruikt een minimum aan energie.

Een groots product vraagt om een groots offensief om het land te bekeren. Insert de creatieve denktank van Idearté. Samen bedachten we een frisse guerilla-actie – en dat mag je behoorlijk letterlijk nemen. Drie weken lang bezocht Jansen Building Company architectenbureau na studiebureau, waar ze keer op keer met open armen werden ontvangen.

Naast de branding van de actie, nam Idearté ook de pr voor zijn rekening. Een uitgekiend persbericht – dat de nodige nieuwswaarde bevatte over de warme zomer en het effect daarvan op de productiviteit van werknemers – werd nationaal opgepikt door de pers.

Wil jij ook een creatieve productlancering?

op zoek naar een

vleugje magie 
?