ASSURVITA

branding, Communicatie, merkbeleving, merkidentiteit, merkstrategie
Verzekeringen op maat bij Assurvita, ontdek nu.

Creatief durven opvallen in een klassieke dienstensector

Verzekeringen: voor veel mensen een noodzakelijk maar complex gegeven. Wie vergelijkt, wat past er écht bij je situatie en hoe weet je of je goed verzekerd bent? Assurvita, verzekeringsmakelaar met verschillende kantoren in Haspengouw, wilde dat op een eenvoudige én opvallende manier uitleggen. Ze klopten aan bij Idearté voor een creatieve campagne die duidelijk maakt wat hun meerwaarde is: persoonlijk advies, maatwerk en een vastberaden verdediging van de belangen van hun klanten.

Blauwe boodschappentas met touwgreep en logo.
Assurvita: Beste verzekering voor jou, folder.

PERSONAL SHOPPER

We ontwikkelden samen een heldere metafoor die alles samenvat: Assurvita is de personal shopper van de verzekeringen. Net zoals een personal shopper je helpt bij het vinden van de juiste outfit, zoekt Assurvita voor elke klant de verzekering die perfect past. Geen standaardoplossingen, wél maatwerk dat als gegoten zit.

CREATIEVE UITROL VIA VERSCHILLENDE KANALEN

De campagne werd creatief uitgerold via verschillende kanalen. Van een shoptas tijdens Ladies City Day tot opvallende billboards langs invalswegen, flyers in de vorm van kledinglabels en een gerichte online campagne met social media advertenties voor zowel particulieren als ondernemers.

Waar verzekeringscommunicatie vaak puur technisch blijft, brengt Assurvita een menselijk gezicht. De personal shopper-metafoor zorgt ervoor dat het complexe thema verzekeringen plots aantrekkelijk, laagdrempelig én onderscheidend wordt. Zo bewijst Assurvita dat ook in de dienstensector durf en creativiteit zorgen voor meer zichtbaarheid én vertrouwen.