Branding 
.

Geef je merk een inhoudelijke en visuele identiteit

Mensen kiezen voor merken zoals ze vrienden kiezen: op basis van persoonlijkheid. Alleen wie in een oogopslag herkenbaar is én een blijvende indruk nalaat, kan zich onderscheiden van de concurrentie. Een duidelijke merkidentiteit met sterk logo en uitgewerkte huisstijl is dus onontbeerlijk. 

5 redenen waarom een goede branding het verschil maakt:

  • sterke branding zorgt voor herkenbaarheid
  • met je eigen, unieke stijl maak je het verschil met je concurrenten
  • de manier waarop je je merk of bedrijf voorstelt, toont meteen waar je voor staat
  • weerspiegelt je branding je identiteit? dan weten klanten wat ze mogen verwachten en dat schept vertrouwen
  • je naam, logo en huisstijl zijn de fundamenten waarop alle andere communicatie wordt afgestemd
Wat doet Idearté? 

Je krijgt nooit een tweede kans om een goede eerste indruk te maken. Jouw naam en logo staan symbool voor de filosofie en cultuur van jouw organisatie. Het is de subtiele mix van juiste kleuren, passende woorden, fraaie typografie en een herkenbare stijl. We ontwerpen een resem creatieve naam- en logovoorstellen met bijhorende baselines, en weerhouden en finetunen vervolgens enkel de beste ideeën.

Een huisstijl vormt de basis van elke vorm van communicatie. Eens geboren, is ie heilig! Door een vastgelegd systeem van grafische elementen bepaalt de huisstijl de corporate identity of visuele identiteit van jouw organisatie. De huisstijl gieten we in een huisstijlhandboek (gedrukt en digitaal). Bij twijfel kan je hier altijd op terugvallen.

Een nieuwe naam, een moderne huisstijl, een originele missie: het brengt een frisse wind binnen jouw organisatie. Vergeet de koerswijziging echter niet naar de buitenwereld te communiceren. Wij zorgen voor een memorabele lancering, zodat jouw nieuwe imago dadelijk in het geheugen van klanten, werknemers en leveranciers gegrift staat.

Laat je inspireren door onze brandingcases

op zoek naar een

vleugje magie 
?