communicatiestrategie opstellen 
.

A man without a plan goes nowhere

“A man without a plan goes nowhere” zong Bob Dylan ooit. En wie zijn wij om deze Nobelprijswinnaar tegen te spreken? Met een inhoudelijke en creatieve brainstorm, strakke communicatiestrategie en de juiste planning schiet jouw communicatie uit de startblokken ‘like a rolling stone’. Wij zorgen voor inhoud en emotie in alle fases van de customer journey. 

Een communicatiestrategie opstellen, hoe begin je daaraan?

  • Een brainstormsessie is de eerste stap op weg naar een doordachte communicatiestrategie. Door stil te staan bij jouw onderscheidende factoren, doelgroepen, communicatiemiddelen en identiteit drijven heel wat creatieve ideeën boven.
  • Een onderbouwde communicatiestrategie opstellen is de volgende stap. Dit geeft richting aan deze ideeën, en maakt je communicatie zo efficiënt en effectief.
  • Een communicatieplan garandeert een strakke uitvoering (zowel qua timing als qua budget) van de communicatiestrategie 
communicatiestrategie opstellen
Wat doet Idearté? 

Brainstormsessie en communicatiestrategie opstellen

Waarde creëren uit een idee start met een productieve brainstormsessie. Samen leggen we jouw merk, product of dienst op de rooster. En bespreken we in alle openheid jouw sterktes, zwaktes, bedreigingen en kansen. Het resultaat? Vervolgens kan je een duidelijke communicatiestrategie opstellen, die jouw USP’s (unique selling points), ESP’s (emotional selling points), buyer persona’s (potentiële doelgroepen) en look & feel omschrijft. Het sluitstuk is een elevator pitch, die een antwoord geeft op alle belangrijke vragen over jouw bedrijf: waarom, wat, hoe en (met/voor) wie?
 

Communicatieplan uitwerken

Communicatiestrategie opstellen: check! Maar hoe vertaal je deze strategie naar effectieve acties? Communiceren zonder doel is zoals water naar de zee dragen: vrij zinloos. Wij helpen jou om een budget en timing aan de juiste mix van communicatiemiddelen te koppelen. Op lange termijn (basiscommunicatie) of via een krachtige reclamecampagne (lancerings- of jaaractieplan). Met zowel online communicatie als offline communicatie. Het ultieme doel? In elke fase van de customer journey verrassen.
 

Media planning

Communicatiestrategie opstellen: check! Communicatieplan uitwerken: ok! Tijd voor de kers op de taart: de media planning. Het medialandschap is uitgestrekt, zeg maar grenzeloos. Daarin maken wij jou graag wegwijs. Sinds 2006 zijn we immers een erkend media-agentschap. Alle onderhandelingen, het bestellen en opvolgen van advertentieruimte in kranten, magazines, internet of zendtijd op radio en tv … als volleerde natuurgids helpt Idearté jou de bomen door het bos zien.
 

op zoek naar een

vleugje magie 
?