employer branding 
.

medewerkers aantrekken & verankeren

Bij employer branding draait alles om menselijk kapitaal. Dergelijke HR-communicatie heeft twee facetten:
  • Enerzijds is er rekrutering. Als werkgever wil je de grootste talenten aantrekken. Daartoe bouw je over de jaren heen aan een positief imago via je externe communicatie. Op sleutelmomenten laat je bovendien een gerichte boodschap los op de arbeidsmarkt.
  • Maar jouw HR-inspanningen stoppen natuurlijk niet bij rekrutering. Het is de bedoeling dat je werknemers zich goed blijven voelen in jouw bedrijf en eventueel zelfs doorgroeien. Hier verschijnt interne communicatie op het toneel. Dit is een fundamenteel aspect van je personeelsbeleid, waarmee je medewerkers verankert.

de meerwaarde in employer branding

  • Een duidelijke bedrijfsvisie en missie maken je bedrijf aantrekkelijk voor (toekomstige) medewerkers
  • Door medewerkers te informeren, motiveren en verbinden, vergroot je hun betrokkenheid
  • Die betrokkenheid en trots kan uitmonden in ambassadeurschap. In dat geval dragen medewerkers spontaan de waarden van je bedrijf uit.

wat doet Idearté?

bedrijfsidentiteit bepalen en uitdragen

Talenten aantrekken en binden kan lastig zijn. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Mensen zoeken een bedrijf met waarden, een duidelijke visie en missie.

missie & visie implementeren in je organisatie

Een duidelijke missie op vlak van employer branding hebben is een goed begin. Deze missie laten leven op de werkvloer is nog iets anders. Je medewerkers, klanten en leveranciers moeten voelen waar je bedrijf voor staat.

wervingscampagnes: employer branding in de praktijk

Hoe win je ‘the war for talent’? Met een duidelijke bedrijfsidentiteit en een onderscheidende wervingscampagne. Met een doordachte wervingsstrategie bereik je via de geschikte kanalen de juiste profielen.

ambassadeurstraject met medewerkers

De beste ambassadeurs van jouw bedrijf zijn je medewerkers. Zij zijn ten slotte je grootste fans. Zij hebben een passie voor het merk. Kennen de producten, diensten, missie en visie. En weten wat er leeft. Door ambassadeurs in te zetten in employer branding, bereik je bovendien interessante – want vaak gelijkaardige – profielen.

intern communicatieplan opstellen

Een effectieve interne communicatiestrategie is onmisbaar voor iedere onderneming. Want goede interne communicatie leidt tot gemotiveerde, trouwe en productieve werknemers. En dat maakt indruk op klanten.

arté at work - pakketten: kunstzinnige employer branding

De Arté at Work-pakketten brengen kunst en happiness op jouw werkvloer. Drie kunstenaars (Kim Duchateau, Rachel Hansoul – winnaar Wanatoeprijs – en Idearté) visualiseren jouw bedrijfswaarden. Dankzij die creatieve toepassing geraken medewerkers doordrongen van deze waarden.

Interesse in de Arté at Work pakketten?
Laat je e-mailadres achter en wij nodigen je binnenkort uit voor de infosessie.

Laat je inspireren door onze HR-cases

op zoek naar een

vleugje magie 
?