Menu Close
 

HR-COMMUNICATIE

The power of people

Bij HR-communicatie draait alles om menselijk kapitaal. Als werkgever wil je de grootste talenten aantrekken. Daartoe bouw je over de jaren heen aan een positief imago via je externe communicatie. Op sleutelmomenten laat je bovendien een gerichte boodschap los op de arbeidsmarkt.

 

Maar jouw HR-inspanningen stoppen natuurlijk niet bij rekrutering. Het is de bedoeling dat je werknemers zich goed blijven voelen in jouw bedrijf en eventueel zelfs doorgroeien. Hier verschijnt interne communicatie op het toneel als fundamenteel aspect binnen je personeelsbeleid.

 

De meerwaarde van goede HR-communicatie

  • Een duidelijke bedrijfsvisie en missie creëren om een aantrekkelijk bedrijf te zijn
  • Medewerkers informeren, motiveren en verbinden om hun betrokkenheid te vergroten
  • Een hippe, aantrekkelijke werkgever zijn om potentiële medewerkers aan te trekken
  • Betrokkenheid en trots van medewerkers vergroten zodat zij jouw ambassadeurs worden
  • De waarden van je bedrijf uitdragen via je medewerkers
 

Wat doet Idearté?

identiteit bepalen

Bedrijfsidentiteit bepalen en uitdragen

Talenten aantrekken en binden kan lastig zijn. Maar wie tijd en energie steekt in employer branding, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Mensen zoeken een bedrijf met waarden, een duidelijke visie en missie.

 
bedrijfsmissie

Missie & visie implementeren
in je organisatie

Een duidelijke missie hebben is een goed begin. Deze missie laten leven op de werkvloer is nog iets anders. Je medewerkers, klanten en leveranciers moeten voelen waar je bedrijf voor staat.

 
rekruteringscampagne

Wervingscampagnes

Hoe win je ‘the war for talent’? Met een duidelijke bedrijfsidentiteit en een unieke efficiënte wervingscampagne. Met de juiste wervingsstrategie bereik je via de geschikte kanalen de perfecte profielen.

 
medewerkers ambassadeurs

Ambassadeurstraject met
medewerkers

De beste ambassadeurs van jouw bedrijf zijn je medewerkers. Zijn zijn ten slotte je grootste fans. Zij hebben een passie voor het merk, kennen de producten, diensten, missie en visie en weten wat er leeft. En ze hebben allemaal hun eigen netwerk

 

Intern communicatieplan
opstellen

Een effectieve interne communicatiestrategie is onmisbaar voor iedere onderneming. Goede interne communicatie leidt immers tot gemotiveerde, productieve werknemers die trouw zijn aan je bedrijf en een uitstekende indruk maken op je klanten.

 

Interne communicatie waar we trots op zijn:

Op zoek naar een vleugje magie?
Bert spreekt graag met je af