HR-communicatie 
.

The business of business is people

Bij HR-communicatie draait alles om menselijk kapitaal. Als werkgever wil je de grootste talenten aantrekken. Daartoe bouw je over de jaren heen aan een positief imago via je externe communicatie. Op sleutelmomenten laat je bovendien een gerichte boodschap los op de arbeidsmarkt.

Maar jouw HR-inspanningen stoppen natuurlijk niet bij rekrutering. Het is de bedoeling dat je werknemers zich goed blijven voelen in jouw bedrijf en eventueel zelfs doorgroeien. Hier verschijnt interne communicatie op het toneel als fundamenteel aspect binnen je personeelsbeleid. Wil je die betaalbaar houden? Kies dan voor een Arté at Work-pakket, waarmee je kunst en happiness op de werkvloer brengt aan voordelige prijzen.

De meerwaarde van goede HR-communicatie

  • Een duidelijke bedrijfsvisie en missie creëren om een aantrekkelijk bedrijf te zijn
  • Medewerkers informeren, motiveren en verbinden om hun betrokkenheid te vergroten
  • Een hippe, aantrekkelijke werkgever zijn om potentiële medewerkers aan te trekken
  • Betrokkenheid en trots van medewerkers vergroten zodat zij jouw ambassadeurs worden
  • De waarden van je bedrijf uitdragen via je medewerkers
Wat doet Idearté? 

Talenten aantrekken en binden kan lastig zijn. Maar wie tijd en energie steekt in ’employer branding’, is de concurrentie voor. Een krachtig werkgeversmerk valt op, spreekt aan en werkt als een magneet. Mensen zoeken een bedrijf met waarden, een duidelijke visie en missie.

Een duidelijke missie hebben is een goed begin. Deze missie laten leven op de werkvloer is nog iets anders. Je medewerkers, klanten en leveranciers moeten voelen waar je bedrijf voor staat.

Hoe win je ‘the war for talent’? Met een duidelijke bedrijfsidentiteit en een unieke efficiënte wervingscampagne. Met de juiste wervingsstrategie bereik je via de geschikte kanalen de perfecte profielen.

De beste ambassadeurs van jouw bedrijf zijn je medewerkers. Zij zijn ten slotte je grootste fans. Zij hebben een passie voor het merk, kennen de producten, diensten, missie en visie en weten wat er leeft. En ze hebben allemaal hun eigen netwerk

Een effectieve interne communicatiestrategie is onmisbaar voor iedere onderneming. Goede interne communicatie leidt immers tot gemotiveerde, productieve werknemers die trouw zijn aan je bedrijf en een uitstekende indruk maken op je klanten.

 

Betaalbare interne communicatie? Kies voor de Arté at Work-pakketten. Deze pakketten brengen kunst en happiness op jouw werkvloer. Drie kunstenaars (Kim Duchateau, Rachel Hansoul (winnaar Wanatoeprijs) en Idearté visualiseren jouw bedrijfswaarden. Dankzij het
schaalvoordeel betaal je slechts een fractie
van de effectieve prijs.

Interesse in de Arté at Work pakketten?
Laat je e-mailadres achter en wij nodigen je binnenkort uit voor de infosessie.

Laat je inspireren door onze HR-cases

op zoek naar een

vleugje magie 
?