Online communicatie 
.

trek de aandacht met straffe content en slimme campagnes

Ongeveer 40% van de wereldbevolking zit op het web. Negen miljoen daarvan zijn Belgen. Allemaal mensen die jij wilt bereiken. Jouw bedrijf of organisatie moet dus ook online de aandacht weten te trekken. Een sterke website en een goed doordachte social mediastrategie zijn onmisbaar. Maar de mogelijkheden zijn oneindig: van mailmarketing, bloggen, adverteren in zoekmachines tot online bannering … wij geven jou een digitale footprint om u tegen te zeggen.

Waarom online communicatie belangrijk is?

  • snelste manier van communiceren: je boodschap belandt onmiddelijk bij je publiek
  • unieke kans om in dialoog te gaan met (potentiële) klanten
  • ongekende flexibiliteit: je kan je verhaal personaliseren en precies afstemmen op de interesses van de ontvanger
  • dé manier om een community te vormen en fans aan je merk te koppelen
  • gedetailleerde meetbaarheid van resultaten
Wat doet Idearté? 

Op basis van jouw doelstellingen stellen wij de ideale communicatiemix samen. We gieten alles in een strategisch plan en sturen doorheen het jaar bij waar nodig.

‘Content is key’ geldt voor alle communicatie, maar nog eens dubbel zo hard online. Potentiële klanten die op jouw website of social media-kanalen belanden, zijn maar één klik verwijderd van je concurrent. Geef hen dus vooral die informatie die ze zoeken.

Wij zorgen dat jouw organisatie aanwezig is daar waar je klanten zitten. Mét de juiste inhoud. Dankzij de ‘online driehoek’ (website – social media – mailmarketing) stromen de likes, kliks of gevulde winkelmandjes massaal toe.

Wil je een website die tot de verbeelding spreekt? Dat vraagt een zorgvuldig uitgedachte structuur met een mooie grafische strik errond. Ons intern WordPress-team bouwt je website zoals jij ze voor ogen hebt, met alle nodige technische toeters en bellen.

Een bezoek aan jouw website mag geen eenmalige gebeurtenis zijn. Verras jouw bezoekers daarom constant met up-to-date nieuws, aangenaam beeldmateriaal en interactieve acties. Wij waken, als ‘online onderhoudspersoneel’, aandachtig over jouw website.

Facebook, LinkedIn, Instagram en andere Twitters zijn vandaag niet meer weg te denken. Wij zorgen voor een creatief social mediaplan dat perfect past in de rest van je communicatiestrategie. Hierbij richten we ons steeds op je USP’s, ESP’s, doelen en doelgroepen.

Via online communicatie is het vrij eenvoudig om leads te verzamelen. Leer je doelgroep kennen. Weet waar je prospects het liefst zwemmen. En zorg dat jouw lijn op het juiste moment in het water duikt.

Een maandelijkse mailing met ‘tips & tricks’, een bedankje wanneer iemand een aankoop doet of zich inschrijft voor je nieuwsbrief, een verjaardagskaart en -korting voor je klanten, … Via e-mailmarketing bouw je een relatie op met (mogelijke) klanten en begeleid je hen vlot naar je andere kanalen.

Mensen die op zoek zijn naar jouw product of dienst, moeten jou als eerste vinden. Hoe? Een website die geoptimaliseerd is op de juiste zoekwoorden en een goede Google Search ad campagne. Met SEA (Search Engine Advertising) leiden we iedereen die relevante zoekwoorden intikt naar jouw website.

Met banners, ofwel display advertenties, vergroot je je online zichtbaarheid. Noem het de digitale billboards. Met één enorm voordeel: je kan exact bepalen wie je banners te zien krijgt. Mensen die onlangs zochten op Google naar je diensten? Of mensen in de buurt met een interesse voor jouw product? Het kan allemaal.

Laat je inspireren door onze cases

op zoek naar een

vleugje magie 
?