Menu Close
 

PERS & PR

versterk je merk

Open je een nieuw gebouw, heb je een leuk product ontwikkeld of organiseer je een tof event, …? We helpen je op een positieve manier in de media te verschijnen door een sprekend persbericht te schrijven

 

of een boeiende persconferentie te organiseren. Samen bedenken we een creatieve insteek en vertellen we het verhaal aan de juiste journalisten.

 

Waarom pers & pr belangrijk is voor jouw bedrijf?

  • je bouwt er een goede reputatie mee op
  • je boost je geloofwaardigheid: in tijden van ‘fake news’ steunt het grote publiek nog steeds op traditionele media
  • je hebt meer kans om lezers te raken dan met ingekochte advertenties
  • je creëert een duurzame relatie met klanten, leveranciers, investeerders en (toekomstige) werknemers
  • je behaalt altijd een positieve ROI: persaandacht is onbetaalbaar, maar een creatieve persactie niet peperduur
 

Wat doet Idearté?

Boodschap bepalen
(rode draad, storytelling)

Wij leren je bedrijf kennen, leggen samen met jou de boodschap vast en kiezen een aantrekkelijke invalshoek.

Persplanning
opstellen

De juiste boodschap brengen op het juiste moment, daar draait het om. We bepalen het beste tijdstip om jouw verhaal met de wereld te delen. 

Persbericht
schrijven

We schrijven en versturen een doeltreffend persbericht naar de juiste mensen.

 

Persconferentie organiseren

Het succes van een persconferentie ligt in een gestructureerde aanpak. Locatie, omkadering, uitnodigingen, inhoud en opvolging, wij nemen alle praktische aspecten in handen.

 
 

Q&A voorbereiden

Na een persbericht volgen er natuurlijk vragen. Daarom bereiden we steeds een antwoord voor op alle mogelijke vragen. Zo sta je nooit voor verrassingen en vertelt iedereen hetzelfde.

 

Persclipping (artikels bundelen)

Na een inspirerende pr-stunt of een opzienbarend persbericht wil je ook de resultaten zien. Wij verzamelen alles wat er in de pers verschijnt, zodat de impact van je pr-inspanningen tastbaar wordt.  

 

Test de nieuwswaarde van jouw bedrijf of organisatie

Besef je hoeveel verhalen met nieuwswaarde er in jouw onderneming schuilen? Beantwoord 15 korte vragen en test de nieuwswaarde van jouw bedrijf.

Pers & pr cases waar we trots op zijn:

Op zoek naar een vleugje magie?
Bert spreekt graag met je af