Strategie en concepten 
.

A man without a plan goes nowhere

“A man without a plan goes nowhere” zong Bob Dylan ooit. En wie zijn wij om deze Nobelprijswinnaar tegen te spreken? Met een inhoudelijke en creatieve brainstorm, strakke communicatiestrategie en de juiste planning schiet jouw communicatie uit de startblokken ‘like a rolling stone’. Wij zorgen voor inhoud en emotie in alle fases van de customer journey.

Waarom is een onderbouwde communicatiestrategie belangrijk?

  • tijdens een brainstormsessie bedenken we samen creatieve ideeën (co-creatie)
  • een onderbouwde strategie geeft richting aan deze ideeën, en maakt je communicatie zo efficiënt en effectief
  • een communicatieplan garandeert een strakke uitvoering (zowel qua timing als qua budget) van de strategie
Wat doet Idearté? 

Waarde creëren uit een idee start met een productieve brainstormsessie. Samen leggen we jouw merk, product of dienst op de rooster. En bespreken we in alle openheid jouw sterktes, zwaktes, bedreigingen en kansen. Het resultaat? Een duidelijke strategie, die jouw USP’s (unique selling points), ESP’s (emotional selling points), buyer persona’s (potentiële doelgroepen) en look & feel bepaalt.

Creativiteit is één ding, een effectieve communicatiestrategie een ander. Communiceren zonder doel is zoals water naar de zee dragen: vrij zinloos. Wij helpen jou om een budget en timing aan de juiste mix van communicatiemiddelen te koppelen. Op lange termijn (basiscommunicatie) of via een krachtige campagne (lancerings- of jaaractieplan), zowel online als offline.

Het medialandschap is uitgestrekt, zeg maar grenzeloos. Daarin maken wij jou graag wegwijs. Sinds 2006 zijn we immers een erkend media-agentschap. Alle onderhandelingen, het bestellen en opvolgen van advertentieruimte in kranten, magazines, internet of zendtijd op radio en tv … als volleerde natuurgids helpt Idearté jou de bomen door het bos zien.

Laat je inspireren door onze strategiecases

op zoek naar een

vleugje magie 
?