Menu Close
 

Google update

Favicon krijgt prominente rol in vernieuwde zoekresultaten

De voornaamste zorg van Google? Zijn zoekende klanten de beste resultaten voorschotelen. Typ je ‘goedkope strandvakanties’ in, dan moet je zo snel en comfortabel mogelijk op de website terechtkomen die daarover de interessantste informatie te bieden heeft. Om dat te bekomen, sleutelt Google continue aan zijn algoritmes.

De zoekmachine lanceerde zopas een nieuw design voor zijn mobiele zoekresultaten. Daarin krijgt de favicon een prominente plaats.

Favi-wat? Het kleine icoontje dat naast de titel van een website verschijnt in de zoekresultaten. Oorspronkelijk zag je de favicon enkel linksbovenaan in een tabblad, sinds kort zie je ze dus ook in de zoekresultaten.

Hiermee hoopt Google dat zoekers nog beter hun weg vinden tussen alle beschikbare informatie op het web.Het zit ‘m duidelijk in de details. Voldoet jouw website aan de normen van Google? Contacteer Idearté en we bekijken samen hoe we jouw digitale branding naar een hoger niveau kunnen tillen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Laatste tips & trends gratis in je mailbox
  • Maandelijkse nieuwsbrief
  • Al 3,620 abonnees