Menu Close
 

Kleine vlinder met grote impact

Het butterflyeffect

Van de corporate communicatie tot de flyers en de posts op social media: de vlinder fladdert als rode – excuseer, gele – draad doorheen alle content van ITZU. Herkenbaarheid en een eigen identiteit zijn cruciaal voor ieder merk. Wat klanten regelmatig zien, zullen ze makkelijker onthouden en vanzelf met jouw bedrijf gaan associëren. ITZU geeft het goede voorbeeld: sterke, coherente communicatie, waarbij dezelfde look-en-feel tot in de kleinste details wordt doorgetrokken. 

Een consequent toegepaste huisstijl: het klinkt logisch, maar het is niet altijd zo simpel als het lijkt. Vooral startende ondernemingen of kleinere handelszaken worstelen vaak met herkenbaarheid. Nochtans is dit net een basisvoorwaarde om succesvol te communiceren en goede promo- of marketingcampagnes te voeren.

Je wil als bedrijf namelijk een blijvende indruk maken op je (potentiële) klanten. Daarom is het nuttig om alvast een paar basisregels toe te passen.

1. Laat een goed logo ontwikkelen en pas dit overal op dezelfde manier toe

De verleiding is tegenwoordig groot om online visitekaartjes te bestellen en simpelweg de naam van je gloednieuwe eenmanszaak in een fancy lettertype te plaatsen. Vervolgens bouwt een kennis een eenvoudige website in een totaal andere stijl en start je daarna ook nog een Facebookpagina met je winkeletalage of bedrijfspand als profielfoto. Goedbedoelde inspanning, maar helaas nergens uniformiteit. Weg herkenbaarheid en zonde van je kostbare tijd. Kies dus voor een duidelijk logo en laat dit in al je communicatie terugkomen.

2. Kleuren

Je huisstijl is meer dan je logo alleen. Kies daarom 2 of 3 kleuren uit je logo – of in ieder geval kleuren die erbij passen – en gebruik deze consequent in alles wat je opmaakt. Zijn er andere partijen die iets voor jou opmaken? Geef dan zeker alle informatie over je huisstijl door, zodat de ontwerpers hier rekening mee kunnen houden.

3. Lettertypes

Hetzelfde geldt voor lettertypes. Kies een vast lettertype dat je zowel op visitekaartjes, briefpapier, flyers, website of in advertenties laat terugkomen. Daardoor krijgen alle toepassingen dezelfde uitstraling en look-and-feel.

4. Fotografiestijl

Werk je veel met foto’s? Dan loont het de moeite om ook hier over na te denken. Ga je bijvoorbeeld altijd voor donkere, krachtige beelden, of kies je liever voor veel kleur? Of zijn zwart-wit beelden voor jouw merk de beste optie? Kies een bepaalde stijl en probeer deze zo goed mogelijk te bewaken.

We ontwikkelen talloze toepassingen en campagnes voor ITZU. De unieke huisstijl is heilig en onze communicatieadviseurs zien er nauwlettend op toe dat deze consequent wordt toegepast. Laat je inspireren door deze voorbeelden.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Laatste tips & trends gratis in je mailbox
  • Maandelijkse nieuwsbrief
  • Al 3,620 abonnees