Hoe Woonmagazijn haar tiende verjaardag viert

Hoe kan je je klanten beter bedanken dan met een gigantisch verjaardagsfeest? De interieurexperten van Woonmagazijn zetten de deuren open voor iedereen die graag de nieuwste interieurtrends wil ontdekken (en zin heeft in een feestje). Maar hoe vul je zo’n feest creatief in? En vooral: hoe communiceer je zulke festiviteiten naar jouw achterban?

De uitdaging

Woonmagazijn heeft één grote passie: interieur. Omdat hun klanten te bedanken voor het vertrouwen, viert de populaire interieurwinkel haar tiende verjaardag met een memorabel event. Samen werkten we een verjaardagfeest uit, met een programma waar elke bezoeker zich in kan vinden. Van kwalitatieve catering en een gezellige bar tot leerrijke demonstraties en collectievoorstellingen … en uiteraard een uitgekiend communicatieplan.

De aanpak

Inhoud (strategie)

Aan de hand van een uitgebreide brainstormsessie tekenden we de eerste blauwdruk van het verjaardagsfeest uit:

  • Welke doelgroepen krijgen een uitnodiging?
  • Via welke kanalen bereiken we deze doelgroepen het best?
  • Op welke manier vullen we het evenement in?
  • Welke extra’s maken het feest memorabel voor de bezoekers?

De invulling van ‘10 jaar Woonmagazijn’ voorziet gevarieerde activiteiten, die elk voor een stukje beleving zorgen:

  • Nieuwe collecties van homeaccessoires in primeur
  • Demonstraties van o.a. klikvloeren en elektrische systemen
  • Hapjes en een bar om te relaxen (inclusief een vleugje muziek)
  • Goodiebag aan het einde van het bezoek
  •  

Emotie (creativiteit)

Bij een speciale gelegenheid hoort een fysieke uitnodiging die eruit springt. Het volledige klantenbestand van Woonmagazijn kreeg daarom een uitvouwbare mailing in de vorm van een ‘10’ in de bus, met daarop een inspirerende quote die aansluit bij de visie.

Via die uitnodiging komen geïnteresseerden terecht op een stijlvolle inschrijvingspagina, ondergedompeld in de sfeer van het evenement. Een bijkomende online mailing en social media-campagne verspreiden het leuke nieuws naar een bredere doelgroep, zodat nog meer interieurliefhebbers hun weg naar Woonmagazijn vinden op ‘feestdag’ 2 april.

Wat kan je hiervan leren?

1. Durf anders zijn

Voor een fysieke uitnodiging hoef je niet bij een standaard A5 of US-postkaart formaat te blijven. Geef je genodigden meteen een voorproefje van je verrassend event met een opvallend ontwerp.

2. Denk aan de verscheidenheid binnen je doelgroep.

Focus de activiteiten tijdens je event niet te zeer op één bepaald segment binnen je doelgroep. In het geval van Woonmagazijn brengen interieurklanten wellicht graag hun kinderen mee, maar krijg je evengoed een oudere doelgroep over de vloer.

3. Zorg voor een aandenken

Hoewel de herinnering aan jouw evenement misschien wel even blijft hangen, kan het geen kwaad om je merk ook in fysieke vorm mee te geven aan je bezoekers. Een goodiebag is een uitstekende manier om nog een tijdje ‘top of mind’ te blijven.

Wil jij een mijlpaal voor je bedrijf omtoveren tot een creatieve communicatiecampagne?

op zoek naar een

vleugje magie 
?

Meer inspiratie?

Bekijk nu onze 5 gratis webinars