Menu Close
 

Hoe word je Google zijn nummer 1?

Temptation Google

Tegenwoordig zit half Vlaanderen weer voor de buis voor de ultieme ‘guilty pleasure’: Temptation Island. Welke troeven spelen de singles dit jaar uit om de ijzersterke relaties te verbreken? Hoeveel traantjes zullen er rollen bij het kampvuur?

Verleiders die hun charmes écht op de proef willen stellen, moeten Google eens proberen. Deze behulpzame slimmerik is pas echt hard-to-get. Wij geven je alvast 3 versiertrucs om de meest begeerde zoekrobot te verleiden. 

 

TIP 1

Wees onweerstaanbaar

Zorg ervoor dat je een mooie, interessante website hebt. Google houdt van websites waar bezoekers van houden. Dus wil je scoren bij Google, dan moet je scoren bij je bezoekers.

  • Bouw een snelle, mooie, duidelijke website (korte laadtijden, duidelijke menu’s, …)
  • Post regelmatig inhoud die jouw doelgroep doet smelten
  • Prikkel met de juiste woorden op de juiste plaats.
  • Maak van je advertentietekst een uitnodigende openingszin met een call-to-action.
 

TIP 2

Liefde is te koop

Net zoals Kim Kardashian of Kevin Federline is ook Google te verleiden met geld. Zodra het uiterlijk en het innerlijk hem aanstaat, moet je de credit card bovenhalen om écht zijn nummer 1 te worden. Er zijn verschillende SEA-strategieën om Google’s hartje te kopen.

  • Cost per Click (CPC): Je betaalt iedere keer dat een bezoeker op je advertentie klikt.
  • Cost per Million (CPM): Je betaalt om je advertentie 1000 keer te tonen, ongeacht of iemand klikt.
  • Cost per Acquisition (CPA): Je betaalt iedere keer dat een bezoeker een te bepalen actie onderneemt (inschrijven voor de nieuwsbrief, offerte vragen, …)

Zodra een bezoeker een ‘keyword’ ingeeft bepaalt Google de ranking met de formule AD RANK = BOD x KWALITEITSSCORE. Je website, je advertentietekst, de relevantie van het keyword en je CTR bepalen de kwaliteitsscore. Vervolgens plaats je een bod per keyword waar je beter op wil scoren. Het is belangrijk de juiste keywords te kiezen.

  • Richt je niet op te veel keywords tegelijk
  • Pas op voor te grote concurrentie. Kijk wie op de gewenste zoekwoorden goed scoort en bedenk of je de concurrentie met dit merk aankan.
  • Kies relevante keywords. Indien jouw landingspagina niets te maken heeft met het keyword zal de kwaliteitsscore drastisch dalen.
  • Gebruik long tail keywords om goedkoop interessantere leads aan te trekken. Een Volvogarage in Sint-Truiden biedt beter op ‘Volvo kopen sint-truiden’ in plaats van op het dure zoekwoord ‘auto’ of ‘volvo’.
  • Gebruik de Google Keyword Tool van Adwords om de juiste mix tussen weinig concurrentie en populaire zoekopdrachten te vinden

TIP 3

Liefde is een werkwoord

De vlam zal snel uitdoven als je na je versierpogingen niets meer onderneemt. Blijf werken aan je relatie, want Google verandert constant en de bezoekers van Google doen dat ook.

  • Meet de resultaten en houd de kosten goed bij
  • Verbind kosten met conversies om de ROI te berekenen
  • Evalueer je keywords en stuur bij waar nodig

Weetje: tegenwoordig gebruiken mensen steeds vaker vragen als zoekopdracht. In plaats van ‘auto kopen Sint-Truiden’ gebruiken ze meer en meer ‘waar koop je een auto in Sint-Truiden?’. Vooral bij jongeren is dit een populaire zoektechniek.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
  • Laatste tips & trends gratis in je mailbox
  • Maandelijkse nieuwsbrief
  • Al 3,620 abonnees

Op zoek naar een vleugje magie?
Wij spreken graag met je af