MERK(EN) STRATEGIE

Waar staat jouw merk? En hoe verhouden jouw merken, producten of diensten zich tot elkaar? Een doordachte merkstrategie brengt helderheid, structuur en richting. We helpen je om je merk scherp te positioneren in de markt én om een merkarchitectuur op te bouwen die meegroeit met je organisatie. Strategisch sterk, eenvoudig in gebruik en klaar voor de toekomst.

MERK- POSITIONERING

Merkpositionering draait om het maken van scherpe keuzes. Waar wil je jouw merk in de markt plaatsen? Tegen wie positioneer je je? En op welke waarden of sterktes wil je herkend worden? Het gaat over waar je wil staan – in de markt én in het hoofd van je doelgroep.

We analyseren je context: je sterktes en zwaktes (SWOT), groeikansen (opportuniteitsscan) en concurrentiepositie. Daarbovenop gebruiken we strategische modellen zoals de Blue Ocean Strategy – om ruimte te claimen in een onaangeboorde markt – en het Value Discipline-model, dat helpt bepalen of je wil uitblinken in productleiderschap, klantgerichtheid of operationele efficiëntie.

Op basis van deze inzichten bepalen we samen je positie: onderscheidend, relevant en toekomstgericht. We formuleren een strategisch statement dat richting geeft aan je merkstrategie en zorgt voor focus in al je communicatie en beslissingen.

merk- architectuur

Hoe verhoudt jouw merk zich tot je producten, diensten of submerken? Hoe zorg je voor overzicht, duidelijkheid en samenhang in je merkstructuur – nu én in de toekomst? Een doordachte merkstrategie of merkarchitectuur helpt je om sterker te communiceren, efficiënter te werken en beter te groeien.

Samen brengen we structuur in je merkportfolio: van hoofdmerk en submerken tot productlijnen en interne namen. We bekijken welke strategie past bij jouw ambities – een monobrand, branded house, house of brands of een hybride model – en waarom.

We vertrekken vanuit heldere frameworks en praktijkervaring en bouwen een merkstructuur die meegroeit met je organisatie. Inhoudelijk en visueel. Niet te complex, wel duurzaam: herkenbaar voor je klanten, werkbaar voor je team en flexibel genoeg om de toekomst aan te kunnen.

Geef je merk een duurzame strategie die blijft werken.

Klaar om je merk toekomstgericht in de markt te zetten? Plan meteen een adviesgesprek met onze merkstrateeg.

Koffie, cocktail of videocall, jij kiest.